Michael Schumacher va començar a fer-se un nom gràcies al programa de joves pilots de Mercedes-Benz. Coses de la vida, aquesta també és la marca amb la que s’acabaria retirant de la Formula 1 més de dues dècades després, convertit en el millor pilot de tots els temps. Dels inicis del pilot alemany al mundial de resistència ja vaig parlar-ne en el seu dia. La que pot ser ja no és tan coneguda és la seva participació al DTM amb la marca de la estrella.
El seu primer contacte amb els turismes va ser en uns tests a finals de 1989 amb el 190E 2.5-16 Evo d’en Klaus Ludwig. L’any següent la marca va inscriure l’alemany a la darrera prova de la temporada 1990, al circuit de Hockenheim, amb un 190E 2.5-16 Evo II de l’equip “oficial” AMG patrocinat per Kärcher (el de la foto). Imagino que deuria ser una mena de premi pels bons resultats de l’equip Sauber al mundial de resistència, ja que Karl Wendlinger, company de l’alemany al programa de joves pilots de Mercedes-Benz, també va disputar la prova amb un altre unitat d’AMG.
Segons sembla, al primer revolt de la primera volta de la primera màniga, Michael Schumacher va emportar-se per davant Johnny Cecotto, arruinant les opcions del campionat del pilot veneçolà. Aquella va ser la única prova del DTM que Michael Schumacher va disputar l’any 1990.
L’any següent, tot just dues setmanes deprés de participar a les 24 hores de Le Mans amb un Sauber C11, l’alemany va inscriure’s a la cita de Norisring amb resultats igualment desastrosos: últim classificat a tres voltes del guanyador (Kurt Thiim, Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II). Aquest cop corria amb un 190E de l’equip Zakspeed patrocinat per una empresa de nom debis. Sort que amb aquell bagatge tan merdós Schumacher no va tirar la tovallola. Mesos després acabaria fitxant per Jordan de cara a disputar el Gran Premi de Bèlgica a Spa-Francorchamps. La resta, com ja sabeu, és història.
DTM Hockenheim 1990, Norisring 1991 | F1revolution