Després de veure el que Renault ha fet amb la marca Gordini, una decisió de la que ja he parlat en més d’una ocasió, haig d’admetre que no tenia gaires esperances dipositades en el nou Alpine A110-50. Cert és que el concept amb el que els francesos es van presentar al Gran Premi de Monte-Carlo tenia tots els ingredients per triomfar: un disseny espectacular inspirat en el DeZir Concept de Renault, i la mecànica del Megane Trophy. Es pot demanar més? Tot i així, els francesos sempre han estat molt donats a presentar espectaculars concepts que a l’hora de la veritat quasi sempre queden en un no res — i res no indicava que el A110-50 anés a ser una excepció.
Com passa habitualment, el pas d’un concept a un cotxe de producció sovint implica la pèrdua de molts dels elements que precisament fan d’aquest concept una proposta tan atractiva. No obstant, sembla que el cas del nou Alpine pot ser diferent, que pot haver llum al final del túnel. Segons apunta Autocar, el nou esportiu francés será desenvolupat conjuntament entre Caterham i Renault, ampliant d’aquesta forma la relació que ambdues marques mantenen a dia d’avui a la Formula 1.
La proposta resultant d’aquesta col·laboració seria el primer projecte de Caterham Technology and Innovation, un nou departament dedicat a la consultoria externa creat a principis d’any després de que Tony Fernandes es fes amb el control del petit fabricant britànic. L’objectiu d’aquesta associació entre Caterham i Renault per desenvolupar conjuntament el nou Alpine és, com us podeu imaginar, el de reduir costos. És per això que ja es parla d’un model idèntic comercialitzat sota la marca Caterham i equipat amb el mateix bastidor i la mateixa gama de motors. És, per així dir-ho, una estratègia similar a la que fa uns anys va portar a Lotus i a Opel a desenvolupar conjntament el biplaça Speedster, un cotxe pràcticament idèntic al Lotus Elise S1.
Prova de la bona sintonia que hi ha avui en dia entre Renault i Caterham és el nomenament de Cyril Abiteboul com a nou CEO del fabricant britànic, després d’haver treballat a Renault Sport F1 durant 8 anys. Tot i així, de moment no hi ha hagut confirmació de tot plegat ni per part de Renault ni per part de Lotus, tot i que s’espera que l’anunci es faci oficial al llarg del mes d’octubre. D’entrada, s’especula que Renault ha posat 50 milions d’euros sobre la taula, el suministre dels motors i una “comissió” per cada unitat venuda.
Si Caterham es coneix per alguna cosa és per les rèpliques de Lotus Seven que porta construint des de fa quatre dècades, un model sempre caracteritzat per les seves prestacions basades en la lleugeresa abans que en la potència pura. Simplify, then add lightness. És per això que sentir parlar d’un Alpine A110-50 desenvolupat per un fabricant amb una filosofia tan clara — i molt en línia amb el que defensava Chapman — es la millor noticia que podiem esperar. Ara l’únic que falta es que totes aquestes esperances es tradueixin en un model a l’alçada del A110 original: lleuger, divertit i tremendament efectiu.
Via Autocar
Retroenllaç: neu Alpine to be co-developed with Caterham. « IEDEI
Please let me know if you’re looking for a author for your weblog.
You have some really great articles and I believe I would be a good asset.
If you ever want to take some of the load off, I’d really like to write some material for your blog in exchange for a link back to mine.
Please blast me an e-mail if interested. Many thanks!
Greetings from Carolina! I’m bored to death at work so I
decided to check out your website on my iphone during lunch break.
I really like the info you present here and can’t
wait to take a look when I get home. I’m shocked at how fast
your blog loaded on my phone .. I’m not even using WIFI, just 3G ..
Anyhow, excellent site!
Hey would you mind letting me know which web host you’re utilizing?
I’ve loaded your blog in 3 different web browsers and I must say
this blog loads a lot quicker then most. Can you recommend a good
web hosting provider at a honest price? Thanks a lot, I appreciate it!