Fa uns mesos vam prendre la decisió de vendre el Renault Clio Cup que teniem davant la inmiment presentació de la nova generació. Ja sabeu: amb una vintena llarga de cotxes aterrant de cop al mercat, la nostra unitat — fabricada el 2006, sense evolucions ni restyling — tenia tots els números de veure com el seu valor es desplomava en qüestió de dies. Vam fer bé: aquest cap de setmana la nova generació ha estat presentada amb tots els honors al circuit de Paul Ricard.
De moment encara no han trascendit les especificacions tècniques, pel que, tal i com passava en el model de la generació anterior, és d’esperar que el motor segueixi sent igual que el de sèrie: un 1.6 litres turbo-alimentat capaç de rendir una potència de 200 CV (aprox.). Si passar d’un motor atmosfèric a un turbo no fos suficient, el canvi Sadev de sis relacions i accionament seqüencial — una autèntica delicia i absolutament adictiu, creieu-me — cedirà el seu lloc a un canvi de doble embragatge i lleves al volant. En altres paraules, com el Seat León Supercopa. Sobre els frens encara no se sap res, però donat que un canvi de doble embragatge no reté tant com un canvi seqüencial mecànic, és d’esperar que siguin significativament millors que els ítems de sèrie.
Estèticament haig d’admetre que el nou model m’ha deixat molt sorprés — i no precisament en el bon sentit de la paraula. A unes suspensions amb uns reglatges exageradament conservadors — molt alta i pràcticament sense caigudes — s’hi ha de sumar un aleró posterior molt poc afortunat i llums LED diurnes al frontal. Veure aquest darrer element en un cotxe de curses sorprèn una mica, sobretot si parlem d’un campionat com la Clio Cup on el contacte es constant a cada cursa i els paracops són la part més afectada. Pel que fa a l’aleró, només espero que en aquest cas funcioni — el de la generació anterior era purament estètic i, de fet, sense ell es guanyava en velocitat punta.
Un cop les primeres unitats comencin a ser entregades als respectius equips, es d’esperar que la estampa del nou Renault Clio Cup millori de forma sensible amb uns reglatges molt més agressiu. Per això, no obstant, encara haurem d’esperar una mica: les primeres unitats no començaran a rodar fins el 2013, tot i que alguns campionats hauran d’allargar la vida útil dels actuals Clio Cup alguna temporada més. Sigui el que sigui, deixeu-me dir que res no serà el mateix.
Via AutoblogES