Fins ara el Nürburgring era l’escenari escollit per quasi tots els fabricants per comparar-se entre sí, un fet que no deixava de resultar irònic si tenim en compte que els encarregats de cronometrar cada intent són els propis fabricants. De fet, la situació ha arribat a un punt tan surrealista que, a falta d’un organisme regulador competent, cada marca ha optat per inventar-se el seu proper rècord. I així tenim, per exemple, el rècord al cotxe elèctric de producció més ràpid pel Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive, tot i que Toyota hagi marcat una volta 34 segons més ràpida amb un Radical elèctric. O Gumpert (i altres fabricants) erigint-se com el cotxe més ràpid obviant el 6:48 marcat per Radical. O James Glickenhaus dient que és el seu P4/5 Competizione és el Ferrari més ràpid en rodar al Nordschleife sense haver fet mai cap intent en aquest traçat (els seus intents eren sempre en el traçat combinat amb el de GP). Històries per parar un tren.
Saturats de tanta tonteria, imagino, Range Rover ha buscat un lloc on cap altre fabricant hagi marcat mai una millor marca. I l’ha trobat: la Pikes Peak. D’aquesta manera i quasi sense esforçar-se, els britànics poden treure pit i dir que (com a mínim en aquest racó perdut dels Estats Units) el nou Range Rover Sport és el cotxe de producció més ràpid de tots els temps. Jugada mestra. Pilotat per Paul Dallenbach (el mateix que l’any passat quasi es mata al segon revolt), el nou Range Rover Sport va recòrrer els 19,99 km de la pujada en un temps de 12:35.61, a una mitja de 95,23 km/h.
En vista d’això, imagino que a hores d’ara més d’un fabricant estarà preparant l’equipatge per anar a Colorado a establir la seva pròpia marca, sobretot si aquest fabricant està minimanent relacionat amb el món dels rallyes (Subaru? Mitsubishi? Ford?). Amb la de publicitat que està rebent darrerament aquesta prova, més la cobertura televisiva que aquest any farà Red Bull TV en directe, la veritat és que no sé a què esperen.
Via Carscoop