Via Competició.cat llegeixo sobre la llista provisional d’inscrits de cara a les 24 hores de Barcelona del proper setembre. La veritat és que veient els noms, els equips i (sobretot) els cotxes inscrits, la cosa promet bastant (35 inscrits fa unes setmanes). El que queda clar, no obstant, és que la cursa catalana definitivament ha perdut aquell aire “popular”, amateur i de costellada que la va fer tan popular durant els primers anys (més de seixanta inscrits a les dues edicions en les que vaig participar – 2002 i 2003).
Per començar, tenim un Holden amb el dorsal #1, tenim un parell de Porsche, un Ginetta, un Saker (que no sé que és), 13 BMW, quatre Clios i algun que altre Leon. El fet d’estar inclosa en una challenge internacional que també inclou les 24 hores de Dubai segur que ha ajudat de forma decisiva a no fer el ridícol que es va fer l’any passat. Això per no parlar dels premis que es donen als vehicles que acabin la cursa (40.000€ a repartir, si no m’han informat correctament), el preu de la inscripció reduït a la meitat respecte edicions anteriors, i un descompted el 25% en la compra de pneumàtics.
Tan bé s’han fet les coses, de fet, que un servidor s’està començant a plantejar prendre-hi part l’any 2012 amb el Renault Clio Cup… si és que en aquest temps, aquesta cursa no ha donat el salt definitiu als GT (que no crec). El que és un fet és que aquesta cursa guanya molt de cara al públic i als patrocinadors, però perd una mica de cara als pilots locals lowcost o de pressupost ajustat, doncs les possibilitats d’aconseguir un resultat decent es redueixen a mesura que augmenta el nivell dels inscrits. Això per no parlar de que, amb tant de trasto competitiu a la pista, rodar amb un Clio implicaria estar pendent del retrovisor el 70% del temps… tot i que per això ja vam passar el 2002 amb un Saxo VTS.
La veritat és que m’alegra veure que les coses s’estan començant a fer bé d’una vegada per totes (la suspensió de la cursa de l’any passat es veia venir d’una hora lluny). Amb una mica de sort, encara ens trobarem pel paddock l’any 2012. Si algú em vol patrocinar ja sap…
Via Competició.cat | 24h Series