Bona part de l’èxit de Red Bull i Sebastian Vettel, sense per això voler restar-li mèrit al pilot alemany, és gràcies a Adrian Newey, un enginyer capaç com cap altre de llegir entre línies i trobar sempre la solució màgica que situi el seu cotxe un pas per davant de la competència. Seus van ser també els Williams de Mansell i Prost i el McLaren de Hakkinen. Abans de Newey, l’home que més i millor feia gala d’aquesta capacitat de jugar amb la legalitat del reglament era Gordon Murray, el creador del McLaren MP4/4 o del revolucionari (massa i tot) Brabham BT46B Fan Car.
La gent de Racing Gang ha compartit un documental de la BBC centrat en la figura d’aquest enginyer surafricà, qui va treballar per Brabham i McLaren a la Formula 1 abans de passar-se al departament de cotxes de carrer de McLaren per dissenyar el mític F1. Actualment està centrat en dissenyar un cotxe urbà, petit, econòmic, eficient i barat, al que ha anomenat T.25.
El que ens interessa, però, és la seva tasca a la Formula 1 i com sovint aconseguia driblar el reglament amb solucions al límit de la legalitat. Com aquella suspensió del BT49C de 1981 que rebaixava l’alçada del monoplaça en marxa i la tornava a deixar d’acord amb el que obligava el reglament (6 centímetres). El millor? La manera que va fer per disimular-ho. La teniu a continuació.
Per veure el documental sencer, cliqueu aquí. I si us quedeu amb ganes de més, aquí va un interessant article de Jalopnik amb les 10 “solucions màgiques” més curioses de la història de la Formula 1.