Un documental sobre Gordon Murray i les seves solucions màgiques a la Formula 1.

Captura de pantalla 2013-11-19 a les 16.59.23

Bona part de l’èxit de Red Bull i Sebastian Vettel, sense per això voler restar-li mèrit al pilot alemany, és gràcies a Adrian Newey, un enginyer capaç com cap altre de llegir entre línies i trobar sempre la solució màgica que situi el seu cotxe un pas per davant de la competència. Seus van ser també els Williams de Mansell i Prost i el McLaren de Hakkinen. Abans de Newey, l’home que més i millor feia gala d’aquesta capacitat de jugar amb la legalitat del reglament era Gordon Murray, el creador del McLaren MP4/4 o del revolucionari (massa i tot) Brabham BT46B Fan Car.

La gent de Racing Gang ha compartit un documental de la BBC centrat en la figura d’aquest enginyer surafricà, qui va treballar per Brabham i McLaren a la Formula 1 abans de passar-se al departament de cotxes de carrer de McLaren per dissenyar el mític F1. Actualment està centrat en dissenyar un cotxe urbà, petit, econòmic, eficient i barat, al que ha anomenat T.25.

El que ens interessa, però, és la seva tasca a la Formula 1 i com sovint aconseguia driblar el reglament amb solucions al límit de la legalitat. Com aquella suspensió del BT49C de 1981 que rebaixava l’alçada del monoplaça en marxa i la tornava a deixar d’acord amb el que obligava el reglament (6 centímetres). El millor? La manera que va fer per disimular-ho. La teniu a continuació.

Per veure el documental sencer, cliqueu aquí. I si us quedeu amb ganes de més, aquí va un interessant article de Jalopnik amb les 10 “solucions màgiques” més curioses de la història de la Formula 1.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s