M’agrada TVR, i m’agrada perquè fa coses diferents, perquè no vol imitar ningú. Com jo hi ha moltíssima gent, sobretot al Regne Unit. D’aquí que quan l’any 2004 van anunciar que tancaven la paradeta, el shock va ser terrible. Els calerons de Nokolai Smolenski no van poder fer res per salvar aquesta companyia de la desaparició, tot i que des de llavors han seguit mantenint, actualitzant velles unitats del Tuscan, Cerbera i Sagaris. Fa uns dies va saltar la noticia de que un britànic de nom Les Edgar s’havia fet amb els drets, dissenys, eines i instal·lacions de la companyia (tot el paquet, per entendre’ns), amb la intenció de reflotar la companyia i situar-la allà on es mereix.
En una entrevista a Piston Heads, Edgar deixa anar cap a on podrien anar els trets, pensant més aviat en el que la gent vol comprar que no pas obsessionant-se amb el passat. Això no deixa de ser perillós, perquè “pensar en el que la gent vol comprar sense mirar enrere” va portar a la Lotus de Dany Bahar quasi a la fallida. Com a mínim d’entrada ja ha dit que descarten fer un SUV, el que no deixa de ser esperançador. Esperem que no la caguin molt.
Quins seran els passos a seguir, ara? Lotus va buscar-se la vida a Malaysia amb Proton, associant-se amb Toyota pels motors. I sembla que, com a mínim fins no fa gaire, la cosa no els hi anava del tot malament (llàstima que ara per ara no es pugui dir el mateix). Caterham, per la seva part, s’ha associat a Renault per fabricar els nous Alpines. Ariel i Noble, per exemple, van per lliure, el mateix que Radical per més que aquesta última no es pugui comparar amb els que he mencionat fins ara. Quina és la solució ideal per TVR? Ningú ho sap.
L’únic consol que em queda és que Les Edgar, el britànic que ha posat els diners sobre la taula per reviure TVR, és el mateix que l’any 2002 va finançar el retorn d’Aston Martin a les 24 hores de Le Mans. La raó? Doncs perquè li donava la gana. I punt. I tenint en comtpe l’èxit dels de Gaydon a la cursa francesa, hi ha motius de sobres per sentir-se optimistes. A mi amb que em facin un cotxe com el de la foto ja m’hauran convençut.
Més info: Autocar, Jalopnik, Piston Heads, Autoblog