Porsche 989: un altre 911 amb 4 portes…

No fa gaire parlava jo del Porsche Panamera de la era Pan-Am, un 911 S de 1967 reconvertit en un luxós 4 portes a petició del distribuidor Porsche a Texas. Porsche havia estat donant voltes a la idea d’un 911 de 4 portes, però entre que els dissenys presentats deixaven molt que desitjar, i que els directius dubtaven de la viabilitat econòmica del projecte, la idea mai va acabar de fer-se realitat. Com vam dir, va ser un venedor de Texas, que cansat d’insistir va tirar pel dret i va encarregar un a mida, amb un resultat, tot sigui dit, bastant digne, tot conservant les proporcions originals del 911 S (llàstima que no es pugui dir el mateix de l’actual Panamera).

porsche9899je

Doncs bé… aquest no va ser l’últim intent de Porsche de fer un 911 de 4 portes. El 1991, després de veure com les vendes del 2+2 928 anaven força ben encaminades, Porsche va encarregar a Ulrich Bez (actualment director general d’Aston Martin, després d’haver passat també per BMW i Ford) la construcció d’un 4 portes tan còmode i comfortable com podien ser els BMW i Mercedes-Benz de l’època, però amb el caracter esportiu que a aquests els hi mancava.

El prototip resultant, tot i semblar un 911, tenia el motor en posició davantera: un V8 que donava 300 cavalls… tot i que la cilindrada és una cosa de la que encara hi ha discussió. La seva estètica va influenciar futurs models Porsche, com podem ser el 993, que va heredar els fars estil 959… així com el 996, que es va inspirar en el 989 a l’hora de dissenyar la part trassera.

La crisi de principis dels 90s, així com una forta devallada en la demanda del 911 i el 928 van fer que es replantegés el programa, abandonant-lo definitivament poc després de Gener de 1992, quan es va aturar per complet el desenvolupament del 989. Porsche va assegurar que l’únic prototip que existia del 989 va ser destruit, pero se sap que està guardat sota clau en algun magatzem de la fàbrica de Zuffenhaussen.

Informació trobada a Wikipedia i a GM Inside News.

Deixa un comentari