Trofeo Targa Iberia 2016

Aquest cap de setmana el Circuit de Catalunya ha estat l’escenari del Trofeo Targa Iberia, una mena de succedani del que fins l’any passat es coneixia com a Esperit de Montjuïc. Per desgràcia les similituts entre l’un i l’altre són més aviat escasses. I és que mentre a l’Esperit de Montjuïc vam poder gaudir de la F1 històrica, dels GTs i fins i tot d’alguns Grup C de molt, molt nivell, a la Targa Iberia la presència de clàssics estava limitada als del campionat nacional que organitza en Francesc Gutiérrez.

Tot i així s’ha de reconèixer que la inscripció no estava del tot malament, amb els habituals Porsche de Nou Onze, un grapat de BMW M3 més o menys preparats i el bestial De Tomaso Pantera de Motor Competición com a cap de cartell.

Juntament amb els clàssics, les sis persones que ens hem acostat aquest cap de setmana al Circuit també hem pogut gaudir de la Porsche Carrera Cup i de la Renault Clio Cup franceses, així com de la Lamera Cup, una de copa monomarca que es disputa amb uns cotxes estranys en curses de resistència de fins a set hores.

A la cita dels clàssics, el De Tomaso Pantera d’en Luís Villalba ha guanyat amb una superioritat quasi insultant. Al seu costat, la resta d’inscrits semblava que anessin en patinet. El seu domini ha estat tan bèstia que després de la primera volta ja li treia més mitja recta al segon classificat, un Porsche 911 Carrera RS molt, molt gros que poc o res ha pogut fer contra el monstre italo-americà. I és que el De Tomaso ha estat, amb diferència, el cotxe més animal que s’ha pogut veure aquest cap de setmana al circuit.

Degut a que els clàssics, la Porsche i la Clio s’han disputat una rere l’altre sense temps ni per fer un pipí, un servidor s’ha perdut la segona màniga de la monomarca alemanya. Un drama. La Clio, en canvi, ens ha brindat una cursa d’allò més entretinguda, sobretot per la gent que, com nosaltres, estàvem a la tribuna de la Moreneta. El millor de tot? Que a les 12 del migdia ja estava tot vist per sentència.

Al paddock l’ambient era inexistent. Que venint la Porsche Carrera Cup France ja podrien haver muntat alguna cosa amb els Porsche de per aquí, dic jo. I qui diu Porsche diu qualsevol clàssic dels voltants, que hi ha molts. Si a això li sumem unes grades on com a molt he comptat mitja dotzena de persones, un té la sensació que el Circuit no fa res per promocionar-se entres els de casa. Tot és F1, i així ens va.

Aquí us deixo algunes fotos. Trobareu la resta a Flickr.

IMG_7921 IMG_7936 IMG_7944 IMG_8005 IMG_8013 IMG_8048 IMG_8064 IMG_8066 IMG_8085 IMG_8089 IMG_8092 IMG_8097

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s