Ja no vull un GT3. Ara vull un GT4

Normalment no parlo gaire de cotxes de producció. Quan ho faig, això sí, és perquè el cotxe m’agrada, i aquest és el cas del Porsche Cayman GT4. Els alemanys l’han presentat aquesta nit donant així resposta al que molts porschistes portàvem anys reclamant: una variant hardcore del ‘petit’ de la casa. Imagino que Porsche no volia fer-li ombra al 911, cosa que tampoc acabo d’entendre, sobretot quan parlem de la mateixa marca. No obstant, alguna cosa deu haver canviat en els darrers mesos perquè el fabricant alemany hagi donat llum verda a aquest projecte.

Teniu articles completíssims als vostres mitjans del motor de capçalera — Carscoops, Jalopnik, DiariomotorAutoblog. Recomano especialment el de la revista evo, amb video de 20 minuts de durada inclós. Només dir que en xifres estem parlant d’un motor bòxer de 3.8 litres, 385 CV de potència, 0-100 km/h en 4,4 segons i 295 km/h de velocitat màxima. Segons Diariomotor aquestes xifres són idèntiques a les del Porsche 991 Carrera GTS, amb 430 CV.

A tot això, també tenim que es vendrà únicament amb canvi manual de sis relacions. Aquest últim aspecte no l’acabo d’entendre, sobretot després de que amb el 991 GT3 insistissin tant en que el canvi PDK era la rehòstia, molt millor que un canvi manual. Coses de marketing, imagino. Jo sincerament el preferiria amb PDK…

Sembla que el nou Cayman GT4 ha estat dissenyat i desenvolupat amb el Nürburgring en el punt de mira. Mireu si no la promo oficial que trobareu sota aquestes línies. El temps de volta no és estratosfèric — 7 minuts i 40 segons — però tampoc sorprén. Després de tot estava clar que el 991 GT3 seguiria estant dos o tres pasos per davant en quant a prestacions pures. No obstant, estem parlant de registres similars als del 997 GT3 MK2.

Tot i així, i a falta de les proves de rigor de la revista evo i d’en Chris Harris, m’atreveixo a pronosticar que en circuit serà millor i tot que el 911, no ja en temps de volta, però sí en sensacions. Com a mínim el Cayman té el motor al lloc que toca…

Si tingués els calers per permetre’m una joguina d’aquestes, crec que acabaria optant pel nou GT4, fins i tot per davant del 991 GT3. No em pregunteu per què. Pot ser és perquè prefereixo els cotxes petits, o perquè el nou GT4 té un plantejament més ‘realista’ que el GT3, molt més utilitzable en condicions normals. Qui sap. L’únic que sé és que Porsche per fi ha donat resposta a les meves pregàries.






Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s