Una de les coses que més m’agrada del 911 és la seva versatilitat. Tan bon punt te’l pots trobar participant al Ral·li Monte-Carlo com dominant la categoria GTE a les 24 hores de Le Mans. El que ja no és tan normal és que una mateixa unitat hagi brillat en totes dues especialitats alhora. Aquest és el cas del 911 S de 1969 que avui ens ocupa, una de les sis unitats ‘oficials’ que Porsche va preparar per competir en ral·lis.
Es tracta de la unitat amb la que Pauli Toivonen i Martti Kolari van guanyar l’Acropolis de 1969, la mateixa que posteriorment participaria a les 24 hores de Le Mans els anys 1970, 1971 i 1972. Recentment ha estat restaurada a consciència, optant per les especificacions i la decoració de la seva última aventura a la cursa francesa.
Richard Meaden ha tingut el privilegi de provar-la per la revista evo i la veritat és que, a tenor del que es pot veure el video, sembla que li ha agradat força. Si teniu milió i mig d’euros i no sabeu què fer amb ells, aquest 911 S serà subhastat demà a París per RM Auctions. Jo no m’ho pensaria…