Si donem un cup a una llista d’inscrits qualsevol d’un rally mundialista qualsevol d’ara ja fa uns anys, el més probable és que trobem joies com el Lancia Stratos, l’Alpine A110, el Porsche 911 o el Ferrari 308 GTB. Flashforward a 2015 i què tenim? Un Ford Fiesta, un Volkswagen Polo i un Citroën DS3. Veieu per on vaig? En el fons és una decisió que puc arribar a entendre: les marques estan als rallyes per vendre cotxes, i els que més es venen són precisament els més petits. No obstant, una cosa és que ho comprengui i un altre molt diferent que m’agradi…
Perquè no em negareu que cada cop que en Membrado passa per davant vostre amb el Porsche no se us posa la pell de gallina. Sembla ser que la FIA ja està sobre el tema, i una de les seves primeres decisions que ha prés ha estat crar una copa R-GT reservada a esportius GT amb tracció al darrere, el que en altres paraules podria resumir-se en el Porsche 911.
Només seran cinc proves — el Monte-Carlo, l’Ypres, l’ADAC alemany, el Rally du Valais i el Tour de Corse — però la cosa promet. François Delecour, qui pilotarà un 911 al Monte-Carlo, al igual que també ho faran Romain Dumas i Marc Duez, ja ha dit que farà el campionat sencer. Bé.
En primer equip en homologar un Porsche 911 ha estat Tuthill. Si feu memòria probablement els recordareu del East African Safari Rally clàssic. Podrien haver agafat un Cup i afegir-li un grup curt i unes suspensions més elevades, però no. El 911 RGT que avui ens ocupa és una màquina de rallyes amb totes les lletres, i feta a consciència des del primer moment. Com ha de ser. En el video que trobareu sota aquestes línies el teniu en mans del sempre genial Chris Harris, qui no dubta en afirmar que és el cotxe més excitant que ha conduit el 2014 — incloent superesportius. No sé per què, però el crec.