De comparatives absurdes n’hem vist moltes. Així fent memòria recordo la d’un Cayenne contra un Caterham, la d’un Audis S3 contra un Sports Quattro, la d’un Nissan GT-R contra un F3 o les ja clàssiques comparatives de cotxe-contra-moto on quasi sempre guanya la segona. La que aquesta setmana ens ha portat Volvo, no obstant, les supera totes. En ella ‘enfronten’ el nou camió de la marca sueca amb el Koenigsegg One:1, un monstre les xifres del qual deixen en evidència fins i tot al Veyron.
Tiff Needell és l’encarregat de ‘pilotar’ el Volvo FH, el primer camió en equipar un canvi de doble embragatge. El seu motor rendeix 540 CV de potència i un parell motor de, atenció, 2.600 Nm. A l’altre costat del ring tenim el Koenigsegg One:1, un cotxe que com el seu nom molt bé indica ofereix una relació pes-potència d’un cavall per cada kilo. Exacte, estem parlant de 1.360 CV per 1.360 kilos, amb una xifra de parell màxim que tampoc queda gaire lluny: 1.371 Nm. Ja ho podrien haver arrodonit a 1.360…
La ‘comparativa’ — que de comparativa no en té res, ja que han posat el Koenigsegg com podrien haver posat qualsevol altre cotxe — consisteix en veure si el Volvo és capaç de donar dues voltes al circuit suec de Knutstorp en menys temps del que el Koenigsegg triga en fer-ne només una.
Curiosa estratègia, si més no, la que ha fet servir el departament de marketing de Volvo per donar a conèixer les ‘habilitats’ del seu nou camió. Clar que tampoc és la primera: recordeu l’anunci viral amb Jean-Claude Van Damme o la èpica trolejada que li van fer a un aparca-cotxes ara fa un parell de mesos. Tot sigui per veure a Tiff Needell fent quelcom diferent…