458 Speciale versus 991 GT3

Captura de pantalla 2014-10-29 a les 19.48.09

Hi ha tres tipus de persones que compren Ferraris. Per una banda hi ha la gent que l’únic que vol és deixar-se veure i fardar de cotxe. No els hi preguntis qui és Enzo Ferrari o si algun cop han sentit parlar del F40. Tant se’ls hi en fot. Després hi ha la gent que sempre ha volgut tenir un Ferrari i que, després d’estalviar durant dècades i/o hipotecar-se fins a les celles, per fi ha pogut fer realitat el seu somni. Són clarament identificables perquè sempre van vestits amb merchandising de la marca. Finalment hi ha un tercer grup format per la gent a qui un 458 Italia senzillament li sap a poc. Són els incondicionals més exigents, pilots amateurs en la majoria dels casos que l’únic que volen és un cotxe de carrer capaç de brindar sensacions similars a les que es viuen en un cockpit de competició.

Per tots ells, Ferrari va presentar fa uns anys el 360 Challenge Stradale, que no era més que la variant matriculable del cotxe amb el que es disputava la monomarca del fabricant italià. L’èxit d’aquesta proposta — per mi és un dels cinc millors Ferraris de tots els temps — els va portar, anys després, a presentar el 430 Scuderia i, més recentment, el 458 Speciale. Tot i que trobo que estèticament no és tan maco com altres models de Maranello, se li ha de reconèixer el mèrit d’haver deixat amb la boca oberta al 99,9% de periodistes que han tingut la oportunitat de provar-lo.

Així doncs, era obvi que quan Ferrari UK rebés les primeres unitats de premsa, les revistes angleses no trigarien ni dos dies en comparar-lo amb el seu etern rival: el Porsche 991 GT3. I així ha estat.

En la primera de les dues comparatives que m’he trobat aquests dies, publicada per Car Magazine, els tenim en la típica B-road anglesa estreta i plena de bots. Tot i centrar-se quasi exclusivament en circuit, la prova de Autocar és una mica més completa ja que compta amb un convidat extra: el McLaren 650S. Trobo que per plantejament és una mica diferent al Speciale i al GT3, però imagino que els hi deu haver fet il·lusió incluir un representat britànic. God save the Queen i tal…

Sobre el paper el Porsche 991 GT3 té totes les de perdre, sobretot perquè ‘només’ compta amb 470 CV de potència, una xifra que queda molt per sota dels 605 CV del Ferrari i dels 650 CV del McLaren. Tot i així, i independentment del resultat final de les comparatives, l’alemany segueix sent el cotxe que m’enduria a casa si em toqués un Euromillones d’aquest…

Mentre esperem a que Chris Harris acabi de muntar el seu nou canal (gratuït) de videos, després d’haver deixat /DRIVE ara fa un parell de setmanes, us deixo amb aquestes dues comparatives per anar obrint boca. Vosaltres amb quin dels dos — o dels tres — us quedarieu?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s