La indústria de l’automòbil ha canviat molt en els darrers dos o tres anys. Ha estat una revolució transversal que ha afectat per igual a utilitaris pel dia a dia i a super-cotxes de preus prohibitius i prestacions estratosfèriques. No se’n salven ni les 24 hores de Le Mans ni la pròpia Formula 1. Cotxes com el McLaren P1 o el Porsche 918 Spyder són infinitament més ràpids que els seus predecessors, però això no necessàriament vol dir que siguin més ‘divertits’ o transmetin més i millors emocions. Tot és relatiu en aquest món, i més encara ho són les sensacions.
En aquest sentit no és el primer cop que sento parlar d’esportius ‘analògics’, i la veritat és que estic força d’acord amb la definició del terme: esportius d’una simplicitat total, i en els que les ajudes electròniques a la conducció brillen per la seva absència. Parlo, per exemple, del Ferrari F40 i Porsche Carrera GT protagonistes del darrer video de DRIVEN.
Enlloc de tenir el típic presentador malbaratant el temps amb les seves explicacions més o menys interessants — admetem-ho: no tothom és com Chris Harris –, en el video el protagonisme recau indiscutiblement en els cotxes i en la fressa dels seus motors. I això està molt bé, sobretot quan tens dos ‘tenors’ com el Porsche Carrera GT o el Ferrari F40. Tot i que no sóc gaire fan del groc, s’ha de reconèixer que el so bé ho compensa. Altaveus al màxim i a gaudir…