A diferència del que pugui semblar, la meva infància no va estar marcada pels èxits de Porsche a Le Mans. Tampoc van influir gaire les victòries de Walter Röhrl al mundial de rallyes o les d’Ayrton Senna a la Formula 1. Els tres referents amb els que vaig crèixer van ser la furgoneta del Equipo A, el Ferrari 308 GTS de Magnum i un cotxe anomenat Knight Industries Two Thousand, altrament conegut com a KITT.
Aquest darrer probablement sigui el que més em va impressionar, i del que pot ser més me’n avergonyeixo, sobretot quan t’adones que tots aquells salts amb el ‘turbo boost’, totes aquelles escenes amb el ‘modo persecusión’ activat, tot allò que de petit creies a cegues, en realitat no és més que pura ficció televisiva. Això per no mencionar el disgust que me’n vaig endur el dia que vaig descobrir que el Pontiac Firebird Trans Am, el model en el que estava basat, era un cotxe més aviat tirant a bunyol…
Tot i així, cada cop que veig aquell cotxe negre per la tele o en un documental, els records em venen al cap com si fos ahir — i aposto a que no sóc l’únic. En el seu darrer video, Aficionauto ens retroba amb el mite televisiu a través d’una rèplica del KITT d’allò més aconseguida. Per compensar el fet de que no sigui una de les codiciades unitats que es van fer servir en el rodatge original, res millor que el propi David Hasselhoff per explicar-nos alguns dels secrets d’aquesta mítica sèrie. Es pot demanar més?
Estic segur que al principi li debia repatejar força que l’associessin sempre amb el paper de Michael Knight. No obstant, imagino que amb el temps ho ha acabat assimilant. Més que res perquè darrerament s’ha deixat veure en més d’una ocasió al volant del cotxe que el va fer famós, sigui participant al Gumball Rally o fent realitat el somni d’un fan amb la síndrome de Down. Geni i figura.