D’aixecar i baixar una relació a fer-la a fondu, així ha estat la evolució de la curva 130R de Suzuka

0948juanpablomontoya_williamsbmw_suzuka_2002

La curva 130R de Suzuka és una d’aquestes curves amb nom propi, com la Parabolica de Monza o Eau Rouge a Spa-Francorchamps. És un dels revolts més tècnics que hi ha al mundial, i encara ho era més quan les escapatòries no estaven asfaltades. Avui en dia es fa pràcticament a fondu, sino a fondu del tot. Bé, això ara. Fa vint anys es feia d’una manera lleugerament diferent, baixant una relació i aixecant una mica el peu. No és que ara els pilots tinguin el doble de collons, sino que els cotxes ara tenen el doble de grip.

En el video que trobareu sota aquestes línies teniu una vintena llarga de càmeres onboard, molt útils per veure com ha canviat la Formula 1 en tots aquest anys. Perquè ha canviat, i molt. És molt similar al que fa unes setmanes es va publicar sobre Eau Rouge.

Hi trobareu des del McLaren-Honda MP4/5 que Ayrton Senna va pilotar la temporada 1989 fins al Ferrari F138 que Fernando Alonso conduia l’any passat. Serveixi aquest video també per rememorar el so dels monoplaces d’abans, amb els gloriosos V12 i V10 al capdavant. Escoltar preferiblement amb auriculars i el volum al màxim.

Un pensament sobre “D’aixecar i baixar una relació a fer-la a fondu, així ha estat la evolució de la curva 130R de Suzuka

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s