Per ser sincers, haig d’admetre que mai m’havia prés seriosament a Morgan fins que els britànics van treure al mercat el 3-Wheeler, un invent senzillament genial que sembla haver robat el cor tant de la premsa especialitzada com del públic en general. I això té mèrit. Aquest any a més a més estan de celebració: ni més ni menys que 100 anys fabricant Morgans a les instal·lacions de Pickersleigh Road. Per celebrar-ho, els britànics han decidit treure al mercat un altre esportiu ‘icònic’ al que han batejat com a Morgan Plus 8 Speedster.
La recepta que Morgan ha fet servir per l’Speedster no és ni molt menys innovadora: bàsicament consisteix en alleugerir un producte ja de per sí interessant, i afegir-li un motor amb més cavallatge del que seria necessari. El resultat és una joguina de ‘només’ 1.100 kilos equipada amb un motor V8 de 4.8 litres i 367 CV de potència. Vindria a ser com un Shelby Cobra però en modern, i amb mecànica BMW enlloc de Ford. D’entrada, bé.
A més a més, la estètica també acompanya, prescindint de paracops i parabrises i equipant unes llandes de ferro amb un disseny d’allò més bàsic. Una mica hot rod, una mica R Gruppe.
En el video que trobareu sota aquestes línies, cortesia de la revista Evo, el veureu en mans de Jethro Bovington en la típica comparativa cotxe-moto sense sentit. La part de la moto BMW m’és del tot indiferent, però només per sentir com sona el tribut de Morgan als seus 100 anys d’història ja val la pena donar-li un cop d’ull.