Pot ser que el Bugatti EB110 sigui el gran oblidat?

Captura de pantalla 2014-06-05 a les 19.48.38

Finals dels vuitanta i principis dels noranta va ser per molts la era daurada dels ‘supercars’. Cotxes com el McLaren F1, el Ferrari F40, el Jaguar XJ220 o el Porsche 959 lluitaven per copar titulars de la mateixa manera que avui en dia ho fan el McLaren P1, el Ferrari LaFerrari o el Porsche 918 Spyder. El Bugatti EB110 comptava amb tots els ingredients per entrar en aquell selecte club: era exclusiu, doncs només s’en van fabricar 139 unitats, comptava amb un motor V12 de 3.5 litres, quatre turbos, tracció a les quatre rodes i un monocasc de fibra de carboni, i vestia un exquisit disseny de Marcello Gandini. Si a tot això li sumem un nom amb tanta història com el de Bugatti, que més es pot demanar?

Per desgràcia les coses no van acabar de rutllar. El problema? En plena crisi de mitjans dels noranta, la mateixa que va provocar que avui en dia només hi hagi una seixantena de McLarens F1, a la empresa de Romano Artioli, amb Lotus acabada d’adquirir i en ple desenvolupament de la berlina EB112, els números no li sortien.

El resultat és el que tots sabem: Volkswagen es va fer amb els drets de la marca, la fàbrica de Campogalliano va haver de baixar la persiana (no us perdeu les fotos de les instal·lacions abandonades, no tenen desperdici), i el Bugatti EB110 va passar a la història d’una manera molt més discreta de la que per mèrits propis hagués merescut.

Fa uns dies l’especialista Kidston va publicar un petit tribut a aquest ‘supercar’ mig oblidat. El nom us hauria de sonar, doncs videos com el del retrobament de Valentino Balboni amb el primer Lamborghini Miura que va conduir, o el del Jaguar D-Type del que en el seu dia també vaig parlar per aquí també són obra seva. Val la pena donar-li un cop d’ull.

The Return of the Forgotten Supercar from Kidston.TV on Vimeo.

Un pensament sobre “Pot ser que el Bugatti EB110 sigui el gran oblidat?

  1. En el seu moment es parlava que la mafia va fer servir Bugatti per blanquejar molts diners………realment no sortia a compte fer els cotxes ja que hi perdien molts diners……..suposo i vistes les fotos de la fabrica que, on van blanquejar diners de veritat, va ser fent la fabrica…………….jo no el considero un GT oblidat, sinò mes aviat un GT que ara esta en el purgatori……….pensa que va correr les series imsa i a le mans……..el de le mans el tenen al Manoir de l’Automobile, el museu d’en Michel Hommell…….així que penso que li va faltar temps per demostrar la seva valua en competició i els coleccionistes, un cop Volkswagen va donar carpeta a aquest projecte per renovar bugatti al seu aire, d’aquesta época ben poc s’en parla…….l’any passat al retromobile n’hi havia un per vendre……..no s’en veuen i sé del cert, que a Barcelona n’hi va haver un!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s