Volkswagen acaba de presentar al saló de Beijing un Golf R amb 400 CV de potència. D’entrada haig d’admetre que la idea em sembla d’allò més seductora, però al llegir sobre un Golf de 400 CV no he pogut evitar pensar en si realment hem perdut el nord amb totes aquestes versions hiper-vitaminades. Si es tractés d’un concept com el Volkswagen Golf GTI W12 650 no diria res, ja que en aquell cas estava clar que la cosa no passaria d’allà. No obstant, la proposta que Volkswagen ha presentat a Beijing té tots els números d’acabar convertit en una realitat, i és llavors quan et preguntes: realment cal un Golf amb 400 CV?
Sense voler sonar nostàlgic, que una mica també, només us recordaré que el Ferrari 288 GTO rendeix la mateixa potència, que el BMW M3 CSL es queda en 380 CV, que la versió bàsica del Porsche 991 Carrera ACTUAL no passa dels 350 CV i que la primera entrega del Golf GTI es conformava amb 110 CV.
Fa temps ja vaig escriure quatre coses sobre les descomunals xifres de potència que rendeixen algunes propostes actuals, començant pels 400 CV d’aquest Golf i acabant pels 580 CV de l’Audi RS 6. Segueixo pensant el mateix: abans hagués preferit un Golf R amb els mateixos 300 CV que rendeix de sèrie però amb 200 kilos menys. Ja ho deia Colin Chapman: “si augmentes la potència a un cotxe, aquest serà més ràpid a les rectes; si redueixes el pes, aquest serà més ràpid a tot arreu”. Res més a afegir.