Shelby versus Ferrari. 24 hores de Le Mans de 1964.

daytonaCoupe_LE-MANS64-1024x752

A finals dels anys 50 i principis dels 60, el domini de Ferrari a les 24 hores de Le Mans era, senzillament, insultant. Tan insultant com el domini de Jaguar als anys 50, el de Porsche als 80 o el d’Audi en èpoques més recents. L’any 1964 no seria diferent als anteriors, amb els italians aconseguint un nou triplet amb el Ferrari 275P de Nino Vaccarella/Jean Guichet al capdavant. En aquella edició de la cursa gala, no obstant, la èpica es trobava a la categoria petita, la dels GT.

Després de veure com els Cobra palmaven el que no estava escrit a la recta de Mulsanne durant la edició de 1963, Carroll Shelby va fer redissenyar la carrosseria del Cobra de dalt a abaix, assimilant-la molt més a la dels estilitzats GTO de Ferrari. El resultat va ser Shelby Daytona Coupe, un preciós esportiu del que només es fabricarien 6 unitats entre 1964 i 1965.

L’objectiu era clar i simple: batre als italians en la categoria GT i convertir-se de passada en el primer equip nordamericà en aconseguir una victòria de classe a Le Mans. Amb això en ment, Shelby va inscriure dues unitats, una pilotada per Dan Gurney/Bob Bondurant i l’altre per Chris Amon/Jochen Neerspasch. Venien de guanyar la categoria a les 12 hores de Sebring, així que la moral estava pels núvols.

I així és com arribem a les 24 hores de Le Mans de 1964, amb els Shelby Daytona Coupe per un costat, i els evolucionats Ferrari 250 GTO/64 per un altre. El resultat de la cursa el trobareu una mica més avall en un video que s’ha editat per commemorar el cinquanté aniversari d’aquella cursa.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s