Ni Red Bull, ni Martini. Al final el patrocinador principal de Porsche en el retorn de la marca a les 24 hores de Le Mans és una empresa de components industrials de nom DMG MORI. Decepcionant? Una mica. La presentació de la decoració definitiva va tenir lloc ahir durant la premiere que el Grup Volkswagen fa cada any la nit abans del saló de Ginebra.
He dit patrocinador principal per dir-ho d’alguna manera, ja que si hi ha una cosa que domina la carrosseria del 919 hybrid és el Porsche Intelligence Performance que es pot llegir des de dalt. Tota una declaració d’intencions.
Molt s’havia especulat sobre els colors de batalla del nou Porsche 919 hybrid. Un dels primers noms que va sonar va ser el de Red Bull. La raó? Que la majoria de pilots escollits per Porsche havien militat al Red Bull Junior Team (o directament a la escuderia de Formula 1) — Mark Webber, Brendon Hartley, Neel Jani.
L’altre nom que havia sonat amb força, més per voluntat popular que per raons més o menys realistes, era el de Martini. En aquest cas la font la hem d’anar a buscar directament a la casa Porsche i en la espectacular decoració dels 918 Hybrid equipats amb el paquet esportiu Weissach.
Al final, però, ni una cosa ni l’altre.
Juntament amb el Porsche 919 hybrid i la seva nova decoració, els alemanys també van presentar el 991 GT3 RSR amb el que intentaran revalidar la victòria a GTE-Pro que l’any passat van aconseguir a les 24 hores de Le Mans. Vist l’un al costat de l’altre sorpren ho petit, estret i baix que el 919 és en relació al 911.
Tècnicament parlant, el nou 919 hybrid equiparà un quatre cilindres turbo de 2.0 litres de cilindrada associat a dos sistemes de recuperació d’energia: un KERS associat al sistema de frenada, encarregat de donar potència a l’eix davanter; i un ERS que treballarà aprofitant els gasos d’escapament i que podrà interactuar amb el turbo-compressor eliminant d’aquesta manera el lag. A Racecar Engineering han fet un anàlisi imprescindible.
D’aquesta manera, dels tres candidats a la victòria a les 24 hores de Le Mans de 2014 tindrem un prototip equipat amb un V6 TDI (Audi R18 e-tron quattro), un altre equipat amb un V8 atmosfèric (Toyota TS040), i finalment un tercer contendent equipat amb un V4 turbo (Porsche 919 hybrid). Tot plegat és conseqüència de tenir un reglament obert on s’incentivi a les marques a innovar i buscar solucions diferents enlloc d’obligar-les a totes a passar pel tub — cas de la Formula 1.
No sé vosaltres però jo em moro de ganes de que comenci el WEC, que aquesta temporada promet ser memorable. Aquí trobareu fotos del 919 hybrid per avorrir-vos. I aquí en teniu del 911 GT3 RSR.