El SEAT León Cupra es convereix en el tracció davantera més ràpid al Nürburgring.

Sin 45

Ahir la revista Top Gear va rebentar la sorpresa que SEAT tenia preparada pel saló de Ginebra: el nou León Cupra ha aconseguit rodar al Nürburgring en 7 minuts i 58 segons, convertint-se d’aquesta manera en el cotxe de tracció davantera més ràpid en fer-ho. Jordi Gené va ser l’encarregat de marcar el temps, i la veritat és que és per estar-ne orgullós, doncs millora en quasi 10 segons l’anterior rècord de 8:07.97 establert pel Renault Megane Sport Trophy fa un parell d’anys. Tot molt bé, tot molt maco, però…

Segons comenten a Bridge to Gantry, fent-se ressó de l’article original publicat per Top Gear, el SEAT León Cupra en qüestió equipava pneumàtics Michelin Pilot Sport Cup 2, uns semi-slicks a l’estil dels que trobem en cotxes tipus GT3 RS o M3 CSL. Es tracta d’uns pneumàtics que SEAT ofereix com a opció, així que sobre el paper no hi ha res a comentar.

seat-leon-cupra-5d2-1

No obstant, els pneumàtics amb els que el nou SEAT León Cupra surt de fàbrica no són ni de bon tros tan radicals. Que algú em corregeixi si m’equivoco, però tinc entés que són uns Bridgestone Potenza RE050, iguals als que duia el Megane Sport Trophy quan va fer l’anterior rècord. Desconec quina diferència per volta pot haver al Nürburgring entre els RE050 i els Pilot Sport Cup 2, però estic segur que no és de 10 segons.

Ha fet trampes SEAT amb el seu temps de volta al Nürburgring? No. I no les ha fet perquè, primer, no hi ha cap reglament ni res que se li sembli. Cada marca va per lliure i pot fer més o menys el que vulgui. Tampoc les ha fet perquè, sobre el paper, el nou Cupra compleix amb la única condició que popularment s’exigeix en aquest tipus de rècords: que el cotxe sigui igual al que pots comprar en qualsevol concessionari.

No obstant, treure’s de la màniga un joc de pneumàtics semi-slicks opcional només per aconseguir superar la marca del Megane ho trobo, si més no, jugar al límit de la legalitat. Sigui el que sigui, s’ha de reconèixer que amb o sense semi-slicks, baixar dels 8 minuts al Nürburgring està a l’abast de molt pocs cotxes. Les coses com són.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s