Els món dels vehicles clàssics és una loteria. Tan bon punt poden engegar a la primera com negar-se a fer-ho. La cosa és complica quan parlem de Formula 1. Només cal recordar el ho complicat que és engegar un Leyton House. És un procés que requereix tres enginyeries, un postgrau en física quàntica i dos màsters en matemàtiques aplicades, i això només per començar. En aquest sentit, si engegar el motor d’un Formula 1 en condicions normals és ja de per sí una gesta en sí mateixa, imagineu-vos com ha de ser fer-ho després d’haver-lo tingut parat durant més de dues dècades.
Aquest és el cas del McLaren-Honda MP4/6 que avui ens ocupa, el monoplaça amb el que Ayrton Senna va aconseguir 7 victòries — i el campionat — durant la temporada 1991. Tal i com es pot apreciar al video, els enginyers de McLaren no tenen cap mena d’inconvenient per reviure el motor 3.5 V12 d’Honda al primer intent, un petit detall que diu molt del grau de sofisticació d’aquests invents. Per treure’s el barret.