Hi ha tres tipus de Ford Escort. Hi ha els Escorts històrics de veritat, aquells que en el seu dia van estar en mans de pilots com Ari Vatanen o Timo Makinen i en el currículum dels quals trobem victòries a proves mítiques com el RAC o el 1000 Llacs. Després hi ha l’Escrot, un cotxe únic que no admet comparació — ja que la perdria. I després hi ha un tercer grupet on hi ha Escorts que, tot i haver estat restaurats no fa gaire, compten amb arguments més que suficients per poder ser considerats tant o fins i tot millors que els originals. En aquest darrer grup hi ha l’Escort MK2 RS 1800 Grup 4 que avui ens ocupa, una unitat que en el seu dia va posar apunt el propi Colin McRae.
Aquest Escort, decorat amb els colors d’Stobart, va ser preparat per Prepfab Motorsport Engineering i provat en el seu dia per Colin McRae. Després de la seva mort, tant el pare Jimmy McRae com el seu germà Alistair han fet vàries sortides a rallyes històrics com al Roger Albert Clark Rally o el Colin McRae Memorial Rally. Després de ser restaurat l’any 2009 ha fet un parell d’edicions del Rally Clàssic Illa de Mallorca, i ara serà subhastat el proper 22 de febrer per un preu que, si tot va segons el previst, oscil·larà entre els 75.000 euros i els 100.000 euros.
Un podria pensar que aquesta xifra tan exorbitant és deu al nom del pilot escocés, que també, però tenint en compte com sona i la facilitat que té per pujar de voltes, no m’extranyaria que tingués tot el que ha de tenir un cotxe d’aquestes característiques — començant per l’habitual motor BDA.
Via FortyOneSix