El Porsche LMP1 ja té nom i es dirà 919 hybrid.

M13_3689_fine

Aquest cap de setmana, a la Porsche Night of Champions, el fabricant alemany ha presentat de manera oficial el seu programa esportiu pel 2014, en el que destaca per sobre de tot el LMP1 amb el que intentaran desbancar als seus compatriotes d’Ingolstadt a les 24 hores de Le Mans. Entre les coses que es van anunciar està el nom del prototip en qüestió, que a partir d’ara passarà a denominar-se 919 hybrid, i l’aliniació de pilots, formada per Marc Lieb (el mateix que va establir el 6:57 amb el 918 Spyder al Nürburgring), Brandon Hartley, Neel Jani, Timo Bernhard, Romain Dumas i el pilot estrella de l’equip, Mark Webber.

L’origen de la denominació 919 hybrid no respon a la habitual nomenclatura interna de models o projectes, sino que arriba després de combinar els noms del 917K, el primer cotxe amb el que la marca va guanyar les 24 hores de Le Mans l’any 1970, i del 918 Spyder, el màxim exponent actual de tecnologia híbrida dins de la gama Porsche. Personalment m’agrada molt, sobretot si el comparem amb el darrer LMP del fabricant alemany al que van batejar com a RS Spyder.

M13_3681

Pel que fa a la aliniació de pilots, serà curiós veure com combinen tres noms vinguts del món dels monoplaces — Webber, Jani i Hartley — amb tres vinguts del món dels GT i la resistència — Bernhard, Lieb i Dumas. Resulta curiós que els tres primers hagin estat a la òrbita de Red Bull durant molts anys, un detall que em fa pensar que la marca de begudes energètiques també està d’alguna manera al darrere d’aquest projecte, qui sap si fins i tot com a sponsor oficial (per més que a tots ens agradaria veure el 919 hybrid vestit amb els colors de Martini Racing).

No obstant, si hi ha hagut un anunci que m’ha cridat l’atenció ha estat el de la adquisició per part de Porsche del 51% de Manthey Racing, fins ara l’equip semi-oficial de Porsche al WEC. L’equip fundat per Olaf Manthey sempre ha estat estretament vinculat al fabricant alemant, una relació que ara passarà a ser molt més directa després de que el propi Manthey li proposés a Porsche si es podia fer càrrec de l’equip, tenint en comtpe que ell està a punt de jubilar-se i que la seva filla no té cap interés de seguir en el negoci.

Porsche-911-Type-991-RSR-4

D’aquesta manera Porsche s’assegura no només comptar amb un equip de primera a la categoria LMP1, sino també tenir opcions de victòria a la classe GTE-Pro, on l’any passat ja van aconseguir imposar-se a les 24 hores de Le Mans acabant 1-2.

Imagino que si li preguntem a qualsevol purista de la marca Porsche què en pensa del recent estrenat Macan, del poc agraciat Panamera o del popular Cayenne, la seva resposta serà alguna cosa així com que són un pecat, una traició als principis fonamentals d’una marca que sempre ha estat estretament vinculada al món de l’automobilisme. Jo mateix, fins no fa gaire, pensava així. No obstant, després de donar-li un parell de voltes he acabat pensant que si tots aquests cotxes, que poc o res tenen a veure amb l’ideari del fabricant alemany, són els que han de permetre a Porsche poder finançar i mantenir models com el 918 Spyder i programes com el del LMP1, doncs benvinguts siguin.

Mentrestant, a Maranello

Via Planet Le Mans

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s