L’any 1994 Volvo va inscriure’s al BTCC amb un 850 familiar desenvolupat per TWR. Era una aposta arriscada, tant pel que fa a la imatge de marca com al rendiment esportiu. Al final els pitjors presagis es van fer realitat: el cotxe mai va estar al nivell dels equips capdavanters, acabant en una discreta vuitena posició al campionat de constructors, i amb un cinqué lloc com a millor resultat en cursa (tot i comptar amb dos piltos com Rickard Rydell i Jan Lammers).
El més curiós de tot plegat és que aquell cotxe quadrat i poc competitiu amb els anys acabaria convertint-se en tota una icona del BTCC. Conscients d’això, imagino, Honda acaba de presentar la seva arma de cara a la temporada vinent del britànic de turismes, i per sorpresa de tots, aquest cotxe és el Honda Civic Tourer familiar. Boom.
El nou cotxe de Honda Yuasa Racing, campió de constructors des de 2010 amb Gordon Shedden i Matt Neal com a pilots titulars, substitueix d’aquesta manera al compacte que han fet servir durant les darreres dues temporades (i que vau poder veure en aquella comparativa amb una màquina de segar). Tot i el que pugui semblar, el pes, la distància entre eixos i la geometria de les suspensions és idèntica a la del compacte. Només canvia la longitut total, obviament.
No deixa de ser una decisió arriscada, sobretot si tenim en compte que la variant compacte ha estat la referència al britànic de turismes des de fa més de quatre anys. Per què canviar una cosa que ja funciona a les mil meravelles? Sigui el que sigui, del que no hi ha dubte és que el nou Civic Tourer BTCC estarà en boca de tothom un cop comenci la temporada. Qui sap. Pot ser amb els anys acaba convertint-se en una icona com ho va ser el Volvo 850 de TWR…