Quatre dies pel meu primer rally (de regularitat)

1

Aquest cap de setmana, si tot va segons el previst, un servidor de vostés prendrà la sortida a la Vola a Osona Clàssic Ral·li amb l’Escrot. És el meu primer rally, entenent per rally un esdeveniment amb trams, controls, reagrupaments i aquestes coses. A diferència dels rallyes que fa mon germà, però, la Volta a Osona és una prova de regularitat en carretera oberta, amb mitjanes de velocitat rondant els 50 km/h. Sona a cursa per iaios, però té la seva dificultat. Vull creure, vaja.

Ahir vam fer una mena de shakedown per veure si aconseguíem entendre d’una vegada com funciona el Blunik. El meu germà, que és qui em farà de copi en aquesta ocasió, diu que ho comença a tenir per la mà. Espero que sigui veritat, tot i que no descartem desconectar-lo a mig rally un cop ens cansem i veiem que això de lluitar per la victòria queda fora del nostre abast (que és el que segurament passarà després del primer tram).

Vam fer l’entrenament (per dir-ho d’alguna manera) a la carretera de Samalús. No és la carretera més revirada del món, però per fer quatre proves ja anava bé. Intentar mantenir una mitjana de 50 km/h no va ser fàcil, ja que sempre tendia a anar més ràpid del que tocava — més encara amb l’Escrot, un cotxe que no està fet per anar a poc a poc. De fet quasi sempre anava frenant, com quan fas la baixada de la Ronda de Dalt a Vall d’Hebron, que està marcada a 60 km/h i has d’anar sempre amb el peu sobre el pedal de fre. Suposo que amb trams més revirats, trencats i humits la cosa canviarà. Espero.

La ruta no es publicarà fins 30 minuts abans de la sortida del primer participant, dissabte a les 11:30 del matí des de Manlleu (Plaça Fra Bernardí). El que sí se sap són els reagrupaments. El primer serà a partir de la 13:25 al poliesportiu de Sant Julià de Vilatorta, el segon serà a les 15:45 a la Plaça Major de Vic, mentre que el tercer i últim serà al aparcament de Can Crehuet, a Sant Joan de les Abadesses. Si us voleu passar a saludar — cosa que s’agrairà — ja sabeu on serem.

De moment s’ha publicat la llista de pre-inscrits (en ordre cronològic), en la que hi ha 120 cotxes entre els que trobem pràcticament de tot. Quan sapiguem el dorsal us el farem saber, que amb 120 cotxes i sortint cada minut significa que pot ser arribem dues hores tard als reagrupaments.

La gent del Classic Motor Club del Bages, entitat organitzadora de la prova, ha publicat unes fotos dels reconeixements que (sobretot la de la neu) m’han deixat una mica acollonit. En total són més de 300 kilòmetres, amb un reagrupament a Sant Joan de les Abadesses inclós, amb el que esperem trobar absolutament de tot. De tot menys neu, espero, perquè anem amb semi-slicks. Per Reis em demano un joc de Minilites estretes per muntar pneumàtics d’hivern (i/o de carrer mierder per fer tandes a Can Padró).

reconeixements_fulles reconeixements_neu reconeixements_ovelles reconeixements_paissatge reconeixements_vaques

Més info: Classic Motor Club del Bages. Inscrits. Horaris.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s