Tal i com vam dir ahir, avui era el dia senyalat per la presentació oficial del Nissan GT-R NISMO, la versió més animal del GT-R. I tal i com suposàvem, aquesta presentació oficial ha vingut acompanyada de multitut de fotos i videos, entre els que hi ha la esperadíssima volta al Nürburgring. Al final va ser Michael Krumm i no Sebastian Buemi qui va marcar l’estratosfèric 7:08.679, un temps que tot i no aconseguir baixar dels 7 minuts, deixa al GT-R NISMO al capdavant del grupet de cotxes “realistes” — i per realistes em refereixo als que ni són super-cotxes com el Porsche 918 Spyder ni cotxes de curses disfressats com els Radical SR8LM. Nissan ho descriu com “el temps de volta més ràpid per un cotxe amb un volum de producció elevat”.
Juntament amb el video de la volta, que era el que al cap i a la fi voliem veure tots (i saber de passada si habien aconseguit baixar dels 7 minuts tal i com s’especulava), Nissan també ha publicat un video on es detalla el desenvolupament d’aquesta bèstia parda, un desenvolupament que en la seva major part ha estat dut a terme al Nürburgring.
De les especificacions finals del GT-R NISMO quedava poc per descobrir després de la filtració de Car and Driver. El 3.8 V6 bi-turbo eleva la seva potència fins els 600 CV i el seu parell màxim fins els 650 Nm gràcies a nous turbos heretats del GT3, a una nova bomba de benzina i a millores tant a l’admissió com al sistema d’escapament. El que encara no se sap són les prestacions, tot i que la rumorologia popular apunta a un temps de 2,5 segons per accelerar de 0 a 100 km/h — i això pesant 1,7 tones!!
Compta amb suspensions més dures i amortidors Bilstein DampTronic amb tres modes de funcionament: Comfort, Normal i R, sent aquesta última la més adient per rodar en circuit. Els pneumàtics han estat dissenyats exclusivament per aquest trasto. Es tracta d’uns Dunlop en mida 255/40ZRF20 al davant i 285/35ZRF20 al darrere, i van muntats sobre unes llandes de sis radis fabricades per Rays i inspirades en les del GT-R GT500.
No obstant, Nissan ofereix un paquet opcional denominat Track Pack i desenvolupat per Williams F1 que inclou, entre d’altres, suspensions ajustables Öhlins, elements fabricats en fibra de carboni, un bàcquet fixe i una reducció en el pes de 65 kilos. Cosa seriosa. Aquest és el cotxe, segons diuen, amb el que s’ha aconseguit el 7:08 al Nürburgring. De la aerodinàmica també vam parlar ahir. A destacar l’aleró fix del darrere, encarregat de generar 100 kilos de downforce a 300 km/h perquè les coses no es desmadrin, i la multitut de petites millores aquí i allà.
Tindrà un preu al voltant d’una 150.000 euros, una sisena part, més o menys, del que costa un Porsche 918 Spyder. Parlant de relació qualitat-preu a poc més es pot aspirar. Aquí trobareu fotos per avorrir-se. Ara li toca a Porsche moure fitxa — 991 GT2 anyone?