Presentat durant el passat saló de París, el nou Ferrari 458 Speciale és l’hereu espiritual dels 360 Challenge Stradale i 430 Scuderia, una versió que podria definir-se a grans trets com la variant de carrer del cotxe que es fa servir a la Challenge de circuits. No obstant, mentre que en els dos primers models d’aquesta particular nissaga aquesta transició del circuit a la carretera es va fer més o menys de forma directa, el nou 458 Speciale compta amb molts elements — sobretot pel que fa referència a la aerodinàmica activa — dels que la versió de circuits no disposa.
La revista Autocar ha estat una de les primeres en poder-lo provar, tant per carreretera com al circuit de Fiorano, i sembla que Steve Sutcliffe n’ha sortit força satisfet. La veritat és que no és per menys: a falta d’una variant GTO del F12berlinetta, els 605 CV que rendeix el seu motor V8 i les quasi 1.3 tones que pesa fan de l’Speciale la proposta més radical de la marca a dia d’avui. A mi segueix sense dir-me absolutament res, però he pensat que pot ser us agradaria veure’l en acció…