Fa uns dies paràvem d’Stefan Bellof i del rècord de volta que va marcar durant els entrenaments qualificatius dels 1000 kilòmetres del Nürburgring de 1983. El 6:11 que va marcar va ser un registre tan estratosfèric que des de llavors ningú l’ha pogut superar. A partir de l’any següent, amb la inauguració del traçat de GP, totes les curses que es van disputar al traçat alemany van passar a incorporar el renovat Südschleife (si és que es pot anomenar així), pel que la referència va canviar totalment: el 6:11 de Bellof, com a mínim “oficialment”, ja no podia ser superat.
Fa unes setmanes, Uwe Alzen va establir un nou rècord de volta durant les cronos de la quarta ronda de les VLN Series. Alzen és un dels pilots amb més prestigi al Nürburgring, un dels més respectats i també un dels més ràpids: el temps de volta que va marcar és de 8:02, una xifra “lenta” comparada amb el 6:11 de Bellof, però que canvia de la nit al dia si tenim en consideració que també incorpora una volta al traçat de GP (el que equival a un minut i quaranta segons de més, més o menys).
Veient la volta amb el cronòmetre a la mà em surt un temps — des de que s’incorpora al Nordschleife fins que es separa d’aquest per entrar a la recta de meta — de 6:36 (7:13 BTG). Tenint en compte que el cotxe no és més que un GT més o menys preparat, em pregunto què seria capaç de fer un Audi R18 e-tron quattro o el nou Porsche LMP1, si de veritat anessin en serio a pel rècord. 5:30? 5:40?
Sigui el que sigui, el video del 8:02 d’Uwe Alzen amb el Z4 GT3 és A-CO-LLO-NANT.
Foto: Motorsport