Pot ser que aquest Bentley Turbo R sigui el cotxe de competició més antinatural que hagi vist mai?

1990_bentley_turbo_r_race_car

Bentley acaba de presentar la versió final del Continental GT3 al Goodwood Festival of Speed, el primer cotxe de curses de la marca des del Speed 8 guanyador de les 24 hores de Le Mans de 2003. No obstant, tot i els recents esforços de la marca per dotar al fabricant britànic d’una mica d’esportivitat i dinamisme, aquests dos termes mai han acabat d’encaixar a l’ADN de la marca. Clar que les coses eren encara pitjors abans de l’arribada dels alemanys al consell directiu de la empresa. Sense anar més lluny, la proposta més esportiva de la marca era un coupé de dues tones de pes i un motor de 6.75 litres amb una arquitectura dissenyada a principis dels anys 50.

1990_bentley_turbo_r_race_car_2Aquesta manifesta falta d’esportivitat no va ser un impediment pels germans Worthington a l’hora de fer realitat el seu esbojarrat projecte: un Bentley Turbo R de competició. Aquesta berlina reconvertida en cotxe de curses sortirà aviat a subhasta amb un preu més que raonable. Sota el capó hi trobem un V8 bi-turbo de 6.75 litres amb una potència de 550 CV (tot i que aquesta es pot enfilar fins els 700 CV). Aquest motor que va associat a un canvi seqüencial de cinc relacions amb diferencial autoblocant. De moment anem bé.

1990_bentley_turbo_r_race_car_3

Les suspensions i els frens han estat modificats a consciència, sobretot si tenim en compte que el pes s’ha quedat en unes generoses 1.8 tones. Per si aquesta xifra no fos suficient per mantenir el cotxe enganxat a terra, aquest Turbo R compta a més a més amb un descomunal difusor posterior per garantir aquesta dosi extra de downforce que sempre va bé.

1990_bentley_turbo_r_race_car_4

L’interior és una de les meves parts preferides, combinant a la perfecció el luxe, la tradició i la elegància típiques de Bentley amb elements de competició com el volant OMP embutit amb una gran B al centre, les barres Safety Devices fetes a mida (perquè dubto molt que tinguin en stock unes barres per aquest cotxe) o uns bàcquets de competició forrats en cuir de color verd. Tot very british racing green. El millor de tot és que el cotxe conserva la homologació de carrer, pel que fins i tot podriem inscriure’l en un rally. Algú s’anima?

Via Bring a trailer, Historics

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s