Quan Citroën va anunciar que Loeb deixava el mundial de rallyes per embarcar-se en una nova aventura al WTCC de la mà del fabricant francès, qui més qui menys va al·lucinar en colors. De tots és coneguda la afició del pilot francés per les curses de circuits (sense anar més lluny el vam poder veure al Circuit amb la Porsche Supercup). El que ja no era tan congut era l’interés de Citroën pel WTCC, una disciplina tan aparentment allunyada del mundial de rallyes. Doncs bé, la espera s’ha acabat: amb vostés el nou C-Elysée WTCC amb el que Loeb participarà al WTCC la temporada vinent.
La elecció d’un cotxe com el C-Elysée respon al interés de Citroën en mercats emergents com el de la Xina, el Marroc o Brasil, d’aquí que l’hagin triat per davant de models molt més populars a europa. Tot i que el model de sèrie no m’agrada gens, s’ha de reconèixer que amb la disfressa de competició guanya moltíssim. Equipa un motor 1.6 turbo amb una potència de 380 CV, més o menys el mateix motor que equipa el DS3 WRC amb el que Loeb participa aquesta temporada en algunes proves del mundial.
Diria que és una llàstima que la base escollida hagi estat el C-Elysée ja que així no tindrem una versió esportiva del model inspirada en la del WTCC, però mentiria. Després del poc rendiment que el fabricant ha tret dels tres-cents mundials aconseguits per Loeb amb la marca, qualsevol opció d’un model de carrer amb 300 CV i un bastidor a l’alçada és pura fantasia.
A continució teniu un parell de videos per anar calentant motors, incloent un del primer dia de proves en circuit.