Hola de nou. Després de quasi tres setmanes recorrent bona part de la geografia peninsular — des de Catalan Bay a Gibraltar fins a Palencia passant per Extremadura, Casa Pepe i el Benito Villamarín — ja tornem a ser per aquí amb energies renovades. Diuen que durant els mesos d’estiu no passa mai res, fins al punt de que bona part de la premsa no dubta en aprofitar aquests dies per inventar-se històries sense gaire futur (Alonso a Red Bull, en serio?). Tot sigui per vendre diaris. Això suposo que serà aplicable al mes d’agost, perquè el de juliol ha vingut força carregat de novetats.
Una de les que més m’ha cridat la atenció és la més que possible col·laboració entre McLaren i Honda per desenvolupar conjuntament cotxes de carrer. Els de Woking i el fabricant japonés tornaran a fer parella a la Formula 1 la temporada 2015, així que no seria d’extranyar que aquesta col·laboració figurés en alguna de les tres-centes clàusules que segurament té el contracte. Podriem dir que en aquest acord les dues parts surten guanyant: Honda pot aprofitar tota la experiència de McLaren en competició, mentre que McLaren pot externalitzar (com ha està fent ara) el desenvolupament de motors, canvis i altres components associant-se a un gran constructor com Honda. Win-win.
Obviament, l’esportiu que està en la ment de tothom és el nou Honda NSX, un biplaça que ja es troba en fase de proves i del que el fabricant japonés ha “filtrat” un primer video on se’l pot veure en acció i, de passada, escoltar com brama. Curiosament, els japonesos estan fent proves amb un MP4-12C i un Audi R8 al centre tècnic que tenen a Ohio. A principis d’agost presentaran el cotxe (o millor dit el prototip blau de la foto) en la cursa de la Indycar a Mid-Ohio.
L’altre matrimoni de conveniència que s’ha oficialitzat mentre estava de vacances és el d’Aston Martin amb Mercedes-Benz. I la veritat és que no em sorprén. Recordeu que Mercedes-Benz (a través d’AMG) ja suministra motors a una marca com Pagani, així que digue’m que aquest pacte es veia venir d’una hora lluny. És més: poques marques com el fabricant alemany compten amb una oferta de motors tan amplia. A canvi, Mercedes-Benz es quedarà amb un 5% del fabricant britànic. Entre d’altres coses, l’acord inclou una gama de motors V8 desenvolupats exclusivament per a models Aston Martin.
Parlant dels britànics, fa uns dies van celebrar el seu centenari reunint més de 500 unitats al Regne Unit (imprescindible el reportatge de SPEED HUNTERS), una cita que Aston Martin va aprofitar per presentar de passada els nous DBS Coupé Zagato i DB9 Spyder Zagato Centennial. Tot i que no m’agraden gens, s’ha de reconèixer que com a mínim estan més treballats que les darreres creacions de Zagato pel fabricant britànic.
Foto: Road and Track