Tot i que l’any 1982 les finances d’Alfa Romeo no estaven en el seu millor moment, pels italians això de competir en el mundial de rallyes sota la nova reglamentació Grup B era molt temptador. Inspirant-se amb els èxits del Renault 5 Turbo i del Lancia 037, a Alfa Romeo van tirar pel dret i van encarregar a Autodelta un prototip al que acabarien denominant Sprint 6C. Muntava un motor 2.5 V6 en posició central, el mateix que el del GTV6, i comptava amb tracció només a les rodes del darrere. Per desgràcia, de les 200 unitats que la FIA requeria per homologar el cotxe de rallyes, Alfa Romeo en va fabricar només… dos.
La presentació del Peugeot 205 T16, amb motor central i tracció integral, unit a l’alt cost que un programa esportiu a aquest nivell va fer tirar enrere el projecte, tot i que els italians fins i tot van provar una unitat equipada amb un motor V8 d’origen Ferrari (d’aquí els logos de la Scuderia en el cotxe de proves que surt a les fotos). Una llàstima que sonant tan bé mai arribés a debutar.
Més info: Motoring con brio, jbrunet3
Retroenllaç: Anònim