Comparar el DTM actual amb el de principis dels noranta és injust, ho admeto. I jo he caigut en aquesta comparació en més d’una ocasió. I de dos. Són dues èpoques diferents, amb necessitats aerodinàmiques diferents que requereixen estils de pilotatge diferents. Amb tres-cents apèndixos aerodinàmics penjant de la carrosseria, qualsevol contacte entre dos cotxes pot acabar trencant un winglet, amb la conseqüent pèrdua de velocitat punta, dècimes per volta, el que sigui. Aquesta és per mi la principal diferència entre els BMW M3 de Ravaglia i els BMW actuals d’Spengler i companyia. I és per això que aquest video m’ha sobtat tant. Es tracta de la primera volta al Red Bull Ring Spielberg, on tocava cursa del DTM la setmana passada, en el Mercedes-Benz de Gary Paffett. No és una lluita aferrissada com les d’abans, però tampoc està malament.
Per cert, què maco que és el circuit d’Spielberg, anteriorment conegut com a A1 Ring, i quina llàstima que perdés el seu lloc al calendari de la Formula 1 en favor dels traçats soporífers estil Tilke. Amb la merda de gomes que tenen ara, les llargues rectes i el KERS, estic segur que les curses serien d’allò més entretingudes.