Article publicat originalment a Motor.cat el 7 de maig de 2013.
Després de veure a grans trets quins són els elements més destacats del nou SEAT León SC i de posar-nos al volant de dues versions d’allò més interessants, és hora de centrar-nos en l’equipament i els preus de la nova proposta de Martorell. En línies generals podriem dir que segueixen fil per randa els del León de cinc portes, amb petites diferències aquí i allà sobretot pel que fa a l’equipament.
La oferta del nou SEAT León SC s’estructura en quatre nivells bàsics d’equipament — Emoción, Reference, Style i FR, la més prestacional de totes a la espera de l’arribada del CUPRA. A nivell mecànic trobem cinc motors de benzina — 1.2 TSI 86 CV i 105 CV, 1.4 TSI 122 CV i 140 CV, i 1.8 TSI 180 CV — i quatre dièsel — 1.6 TDI CR 90 CV i 105 CV, i 2.0 TDI CR 150 CV i 184 CV. Tot i que hi ha motors per triar i remenar, es troba a faltar una versió equipada amb el motor 2.0 TSI de 200-210 CV, més tenint en compte que el CUPRA s’enfilarà fins els 280 CV aproximadament, amb el que quedarà un salt de 100 CV entre l’un i l’altre. Imaginem que és per no fer-li ombra al Golf GTI…
El model d’accés a la gama és el León SC 1.2 TSI de 86 CV amb l’acabat Emoción, el qual surt per 14.490 euros, tot i que la motorització més demandada segurament serà el 1.6 TDI CR de 90 CV, per 17.220 euros. Això són uns 500 menys que en la variant de cinc portes. Tant un motor com l’altre no compten amb tecnologia Start/Stop, disponible només a partir del 1.6 TDI CR 105 CV dièsel i el 1.2 TSI 105 CV benzina. Suposo que gràcies a això, el 1.6 TDI CR 105 CV també és el model que homologa un consum més baix: 3,8 l/100 km, amb unes emissions de 99 g/km de CO2.
En la franja alta en quant a prestacions tenim el 1.8 TSI 180 CV i el 2.0 TDI CR 184 CV. Aquest últim homologa un consum de tan sols 4,3 l/100 km (equipat amb tecnologia Start/Stop), amb el que segurament serà la opció més demandada de les dues. Totes dues estan disponibles només amb l’acabat FR, el més esportiu de quants oferirà SEAT fins l’arribada del CUPRA. En tots dos casos també s’inclou de sèrie el sistema SEAT Driver Profile, del qual ja vam parlar a la darrera entrada i amb el que podrem sel·leccionar entre tres modes de conducció diferent: Eco, Confort i Sport. Cada un d’ells compta amb uns ajustos de la direcció assistida, del tacte de l’accelerador, de la entrega de potència i del canvi DSG (en cas d’equipar-lo) específics.
A nivell d’equipament, la versió més bàsica és, com ja hem dit, la Emoción. Aquesta inclou set airbags, ordinador d’abord, control d’estabilitat ESC, sensor de pressió dels pneumàtics, anclatges ISOFIX al darrere, retrovisors exteriors elèctrics, avisador del cinturó de seguretat tant pel conductor com l’acompanyant, llandes d’acer de 15″ amb kit anti-punxades, fars hal·lògens amb funció Coming Home, llums diurnes i sistema Easy Entry, amb memòria als seients davanters alhora d’accedir a les places posteriors.
Per sobre d’aquesta versió tenim la Reference, amb tot el que hem citat fins ara més volant multifunció, control de velocitat, Radio Media System Touch (amb pantalla tàctil de 5″), aire acondicionat i llandes d’acer de 16″. L’acabat Style, un dels que vam poder provar a la presentació, afegeix un sistema de bloqueig electrònic XDS (que fa la funció d’un diferencial autoblocant electrònic, frenant les rodes de l’interior al girar), assistent d’arrancada en pendent, climatitzador bi-zona, fars anti-boira amb funció cornering, Radio Media Touch, llandes d’aliatge de 16″ i retrovisors exteriors calefactables.
La nostra experiència amb aquesta versió és d’allò més satisfactòria, oferint un molt bon equilibri entre confort, equipament i qualitat. Com a opció també equipava el Driving Assistance Pack (296 euros), un paquet que inclou un assistent de llums de creuament i l’assistent de sortida involuntària de carril, el qual et força a tornar al centre del carril quan detecta que ens sortim de la nostra traçada.
La versió FR és la més esportiva de totes, i s’ofereix amb els motors 1.4 TSI de 122 CV i 140 CV, el 1.8 TSI de 180 CV, així com el 2.0 TSI CR de 150 CV i 184 CV. És la versió més esportiva, i també la més ven assortida, amb fars posteriors amb tecnologia LED, el sistema SEAT Driver Profile, del que ja hem parlat i que ens permet escollir entre tres modes de conducció diferents, suspensió esportiva FR (amb suspensió posterior independent multi-braç en les versions amb més de 150 CV), doble sortida d’escapament cromada, llum d’ambient que canvia en funció del mode amb el que estiguem conduint, seients esportius amb suport lumbar, llandes d’aliatge de 17″ i volant esportiu multifunció.
A nivell opcional tenim els fars davanters amb tecnologia LED (1.174 euros). El León SC és el primer model de la seva categoria en equipar-los, i per mostrar-nos el seu funcionament, la marca va fer una demostració a l’interior d’unes caves completament a les fosques. Per 256 euros tenim el Media System Plus, amb pantalla tàctil de 5,8″ en color, reconeixement de veu, conexió iPod i Bluetooth i 8 altaveus, la que a més a més es pot afegir el navegador per 666 euros.
Les llandes en mida 18″ (amb pneumàtics en mida 225/40R18) formen part del paquet Titanium Pack. Els sensors d’aparcament davanters i posteriors surten per 502 euros, mentre que per 133 euros tenim el Safety Pack, amb detector de fatiga i avís dels cinturons de seguretat a les places posteriors.
La gama León SC està coronada pel 2.0 TDI CR 184 CV FR amb un preu de 25.350 euros. L’únic inconvenient és que aquesta versió no s’ofereix amb el canvi DSG, sí en canvi el 2.0 TDI CR 150 CV FR a un preu de 26.350 euros. Pel que fa als motors benzina, el 1.8 TSI 180 CV FR DSG surt per 25.180 euros, una xifra que baixa fins els 23.180 (2.000 euros clavats) si decidim prescindir del canvi DSG.
Per comparar, el Volkswagen Golf 3P Sport 2.0 TDI CR 150 CV DSG té un preu de 27.800 euros, uns 1.500 euros de més respecte al León SC equivalent. Per la part baixa de la llista de preus tenim el Golf 3P Edition 1.2 TSI 105 CV per 18.500 euros, una mica més dels 17.870 euros que costa el León SC 1.2 TSI 105 CV Reference (aquest motor no està disponible amb l’acabat Emoción). Com veieu, estem parlant de preus que situen al compacte de Martorell a tocar dels dits del intocable Volkswagen Golf, el que demostra que aquesta nova generació del León ha nascut sense complexos i amb moltes ganes de donar guerra al segment C.
Més informació: SEAT