Una batalla al Nürburgring que és molt més que una batalla

nissan gt-r n24

Fa un parell de dies vaig publicar una curiosa batalla entre un Noble M600 i un Skoda Fabia S2000. La pregunta és simple: què és més ràpid, un super-esportiu de 600 CV o un cotxe de rallyes com el Fabia? El video que us porto avui va en la mateixa línia. O quasi. Es tracta d’una bonica lluita al Nürburgring que he trobat via Bridge to Gantry, corresponent a les 24 hores que es van disputar al maig. A un costat del ring (mai millor dit) tenim un Porsche 997 GT3 Cup, un cotxe de curses en el sentit estricte de la paraula: alleugerat, amb una aerodinàmica molt afinada, amb canvi seqüencial “de curses”, etc. El rival? Un Nissan GT-R. Però no un Nissan GT-R de curses com el que corre al campionat GT1, sino un Nissan GT-R de carrer.

Aquesta va ser la forma amb la que Nissan va voler demostrar a tothom el potencial del GT-R. Tampoc és que sigui una idea nova: Porsche va fer el mateix experiment fa un parell d’anys, amb Chris Harris al volant d’un GT3 RS de carrer, acabant en una més que meritòria 13ª posició scratch. En aquest sentit, i tal i com deia al principi del post, la lluita d’avui és molt més que una simple batalla al Nürburgring: és una batalla entre el Nissan GT-R, un cotxe de carrer amb 530 CV de potència i una electrònica capaç de fer màgia, i un Porsche 997 GT3 Cup, un dels cotxes més competitius (sobretot al Ring) que un pugui trobar.

El responsable de desenvolupament del Nissan GT-R, i cap d’aquest petit projecte a les 24 hores del Ring, va voler que el cotxe fos el més semblant al model de sèrie possible. Les úniques diferències són un nou aleró posterior i, obviament, els pneumàtics. La resta és exactament igual a la que trobarem en un GT-R recent sortit del concessionari. Ni suspensions, tot i que el reglament ho permetia, ni res que no estigui al model de producció. Vist així, no em negareu que és al·lucinant el que camina aquest monstre…

Per desgràcia, el cotxe va tenir alguns imprevistos que el van retrasar força a la classificació, no com a l’altre cotxe de l’equip, guanyador de la categoria SP8T amb Lucas Ordóñez entre els pilots. Aquest, però, comptava amb algunes millores i una refrigeració optimitzada per una cursa com les 24 hores, un dels problemes que, de fet, més van afectar el GT-R #23 protagonista d’aquesta entrada. Tot i així, és per treure’s el barret…

Via Bridge to Gantry

Deixa un comentari