La història de sempre. Què és més ràpid, un super-esportiu de 600 CV o un cotxe de rallyes amb cap i peus? Autocar ha volgut sortir de dubtes, i és per això que ha agafat un Noble M600, probablement la cosa més salvatge que es fabrica avui en dia al Regne Unit, i l’ha enfrontat amb un Skoda Fabia S2000, la referència absoluta del IRC en els darrers tres anys. Potència contra tracció, exotisme contra efectivitat quirúrgica. Qui guanyarà?
D’entrada, comparar les fredes xifres ens donarà una idea de quin peu calça cada contrincant. El Noble M600, per exemple, equipa un V8 bi-turbo de 4.4 litres capaç de rendir una potència entre d’entre 450 i 650 CV, depenent del nostre estat d’anim. El Fabia S2000, per contra, es conforma amb un quatre cilindres atmosfèric de 2.0 litres i 265 CV. El par màxim? 243 Nm per l’Skoda, 818 Nm pel Noble. Una mica desigual, no?
Pot ser pensareu que la diferència segurament la marcarà el pes, doncs un és un cotxe de curses amb tot el que això implica, i l’altre, al cap i a la fi, no és res més que un cotxe de carrer vitaminat fins a l’extrem. Doncs no. Error. Tot dos pesen el mateix, 1.200 kilos. Tenint en compte que el Noble té una relació pes-potència millor, que calça uns pneumàtics més amples al darrera i que té una major velocitat punta, seria fàcil pensar que el M600 té la victòria a la butxaca abans i tot de començar, oi?
Clar que si comencem a pensar en el canvi seqüencial, en la tracció a les quatre rodes i els diferencials mecànics central, davanter i posterior, controlats tots tres electrònicament, si pensen en el sentre de gravetat més baix, en els pneumàtics… el resultat ja no resulta tan evident. Abans de rebentar-vos la sorpresa, millor serà que ho descobriu vosaltres mateixos. I si us quedeu amb ganes de més, llegiu la entrada al respecte.
Via Autocar