Quan un pensa en el que cal per arribar als 420 km/h de velocitat màxima, les primeres dues coses que li venen al cap són un motor a l’alçada de les circumstàncies i una aerodinàmica molt treballada. El cotxe del que us vull parlar avui va molt sobrat en el primer apartat — però gens en el segon. I és que la aerodinàmica de l’Audi S4 de 1992 mai ha estat un dels seus punts forts…
Tot i aixì, Jeff Gerner, propietari del cotxe, ha aconseguit extreure 1.100 CV del motor de cinc cilindres en línia original, tot afegint un turbo de proporcions bíbliques i mantenint el sistema de tracció integral quattro. El resultat és una S4 de principis dels 90 amb una estètica quasi idèntica a la del model de sèrie… si no fos pels tapacubos lenticulars que munta i el que amaga sota el capó.
Gerner va inscriure’l a la Bonneville Speed Week per veure de què era capaç, i la gent de eGarage va acompanyar-lo per documentar-ho. El resultat? Un video collonut i una marca de 236.599 mph (al canvi, uns 415-420 km/h), convertint aquest S4 de 1992 en la berlina més ràpida del món. El més impressionant de tot, molt més que la velocitat en sí, és la tranquilitat i la suavitat amb la que transcorre el seu intent, això sí, fins que obre el paracaigudes i el cotxe comença a posar-se preocupantment de canto.
Això es un S6, no?
Si, però no. L’S4 era la versió S de l’Audi 100. Al 1994 li van fer un restyling canviant-li el nom a A6, i és a partir de llavors que va passar a dir-se S6 (crec).
Mai aniràs a dormir sense saber una cosa nova 😉