Gerard Lopez és l’aficionat als cotxes que a tots ens agradaria ser

L’altre dia em vaig creuar amb unes fotos a Tumblr que em van deixar al·lucinat. En elles hi apareixia Gerard Lopez, co-propietari de Genii Capital — el fons d’inversió que fa un parell d’anys es va fer amb el control de Lotus F1, escuderia anteriorment coneguda com Renault F1 — i membre del Consell d’Administració de Lotus Cars. És, per així dir-ho, el jefe de Kimi Raikkonen i Romain Grosjean. Aquestes imatges eren part d’un article publicat per Top Gear en les que Lopez mostrava orgullós la seva col·lecció de cotxes. Certament, el títol de “la millor col·lecció de cotxes… del món” no podria ser més adient.

Gerard Lopez va nèixer a Espanya fa 39 anys, tot i que es va educar als Estats Units. Domina 7 idiomes diferents i està implicat en una seixantena de empreses centrades en el món de la tecnologia. Start-ups, software i coses d’aquestes. A primer cop d’ull sembla el típic paio amb un forat a la butxaca, el típic jove a qui li agrada fotre’s una ampolla de champagne de 3.000 euros al típic club d’en Briatore, i el típic home de negocis que ha fet de la Formula 1 el que és avui en dia: una merda. No obstant, donant un cop d’ull als cotxes que amaga en una nau a poc més de 10 kilòmetres de casa seva, una cosa queda clara: Gerard Lopez és l’aficionat als cotxes que a tots ens agradaria ser.

Entre els prop de 85 cotxes de que consta la seva col·lecció particular hi ha pràcticament de tot: des d’esportius de la talla del Ferrari 430 Scuderia a un simple Clio Williams; des d’un Lancia Stratos Grup 4 ex-oficial a un modest Peugeot 205 Rallye Grup N; des d’un Jensen Interceptor FF a un Cadillac Fleetwood de ‘1968. Tot i que ho pugui semblar, Gerard Lopez no és dels que compra per comprar. Res més lluny de la realitat. Entre les seves joies hi ha el darrer Lotus Esprit Sport 300 fabricat, el darrer Lamborghini Diablo 6.0 VT que va sortir de la cadena de muntatge de Sant’Aghata Bolognese i el darrer BMW E30 M3 DTM que va competir de forma oficial. I a ells s’hi ha de sumar el Lamborghini LM002 número 300 que es va fabricar — el darrer, evidentment.

Si una cosa crida l’atenció de la col·lecció de Gerard Lopez és el nombre de Dodge Vipers que guarda sota el mateix sostre. La resposta és fàcil: són una ganga. És el que sol passar amb els cotxes obsolets, que ningú els vol. Entre els seus joguets hi ha el guanyador de les 24 hores de Le Mans i el de les 24 hores de Daytona, als que s’hi ha de sumar el Viper que Alain Prost va conduir el dia del seu 50º aniversari. En total, Gerard Lopez afirma que posseeix el 13% de tots els Viper GTS-R mai fabricats. Quasi res. Si tenim en compte els preus que es paguen avui en dia per un cotxe guanyador de Le Mans — Jaguar D-Type, Ford GT40, Ferrari 250 GTO — tenir el GT més victoriós dels anys 90 sembla una aposta segura. Amb aquesta visió, no m’extranya que les coses li vagin tan bé…

Ferrari 365 GT 2+2, 330 GT, BB512i, Maserati Ghibli, Lister Jaguar XJS 7.0, Mercedes-Benz SLR, Porsche Carrera GT, Alfa Romeo 8C Competizione, Ferrari 612 Scaglietti, FF, 430 Scuderia, Jensen Interceptor FF, Aston Martin V8 Vantage 6.3, Nissan GT-R, Bugatti EB110, Lamborghini Diablo 6.0 VT, Countach QV, LM002, Ruf Porsche Turbo, Chevrolet Camaro SS, Corvette Stingray, AC Cobra 427, Cadillac Fleetwood, BMW E30 M3 Evo, M3 DTM, M635i ETCC, Lancia Stratos Grup 4, un Oreca LMP1 de ‘2000, un Mercedes-Benz C-Klasse DTM de ‘2007, Renault Clio Williams, trope-cents Dodge Viper GTS-R, un Lister Storm, Mini Cooper original, Abarth 595 SS, BMW Serie 1 M Coupe, dos Lamborghini Miura, un Porsche 928 GTS, un 911 Carrera RS 2.7, Peugeot 205 Rallye, un 205 GTI 1.9 immaculat, un Lotus Esprit S2 World Champion Edition… i molts més.

Voleu saber quin és el cotxe que ocupa la primera posició en la seva llista de la compra actual? Un senzill ‘1983 Volkswagen Golf GTI Mk1 Pirelli Edition. No li cal més. Com molt bé diu Gerard Lopez: “Si pagues molts diners per un cotxe, el més probable és que disfrutis més de la possessió del cotxe que del cotxe en sí mateix. Això no està bé. No és gaire difícil trobar un Ferrari 250 GTO. Tot el que es necessita és un compte corrent que et permeti comprar-lo. En canvi, trobar un Peugeot 205 GTI en perfectes condicions, immaculat, és molt més complicat”. Poc més a afegir. Des d’avui tinc un nou heroi…

Via Top Gear

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s