A dia d’avui, si us apropeu a una trobada de clàssics i en ella us creueu amb un Porsche 911 anterior a 1973, podeu donar per fet que es tracta d’una unitat convenientment restaurada. Passeu-vos per nouonze i veureu de què parlo. Pocs queden ja que encara conservin la pintura original, que 40 anys passen molt ràpid. Un dia, però, tots aquests cotxes estaven aparcats a l’exterior de la fàbrica que el fabricant alemany té a Zuffenhausen, una zona industrial a tocar d’Stuttgart, esperant a ser enviats als seus afortunats destinataris.
En les fotos que trobareu a continuació, publicades per cinelliguy i que he trobat al molt recomanable blog IEDEI, es pot veure com era el dia a dia a la fàbrica de Porsche. De les cadenes de muntatge on s’assemblaven els 911 a la zona on es muntaven els motors, dels aparcament on els 911 esperaven ser enviats als seus respectius destinataris als bancs de rodatge on es verificava que tot funcionava com un rellotge. Comparat amb les megafactories que els grans fabricants tenen avui en dia, amb unes capacitats de producció que fan autèntic vertigen, aquestes imatges són certament relaxants i evocadores.
Via cinelliguy, IEDEI