Audi a Le Mans: 11 victòries en 14 intents

Tot i que el rècord de 16 victòries de Porsche segueix a una distància força considerable (i això que els alemanys tornaran el 2014 amb ganes d’ampliar-la encara més enllà), ahir Audi va fer història a les 24 hores de Le Mans al convertir-se en el primer fabricant que guanyala prova amb un motor dièsel híbrid. Amb aquesta victòria ja van 11 en 14 intents. Lluny queda aquella edició de 1999 on els d’Ingolstadt es van presentar a la cursa francesa amb dos prototips ben diferents: el R8R obert i el R8C tancat. La raó de l’inici d’aquesta singladura va ser la prohibició de la tracció a les quatre rodes als diferents campionats nacionals de turismes on hi participaven amb l’Audi A4 ST — entre ells l’espanyol, amb Jordi Gené al capdavant.

La victòria d’ahir del Audi R18 e-tron quattro #1 de Andre Lotterer, Benoit Treluyer i Marcel Massler és la segona per aquesta tripleta de pilots, quedant per davant dels veterans Tom Kristensen, Allan McNish i Dindo Capello en una cursa que es recordarà pels accidents que van patir quasi tots els cotxes capdavanters. Dissabte a la nit ja vaig parlar dels accidents de Romain Dumas amb el R18 #3, del mastagot d’Anthony Davidson amb el Toyota TS030 Hybrid #8 a Mulsanne (el pobre encara segueix a l’hospital), i del toc de l’altre Toyota amb el Nissan DeltaWing, obligant a aquest última a abandonar tot i els heroics esforços de Satoshi Motoyama per tornar a engegar el cotxe. Esperit de Le Mans en estat pur!

Tot i el clar domini d’Audi durant la segona meitat de la cursa, un cop el segon Toyota va quedar eliminat amb problemes de motor, les darreres sis hores no van estar exemptes de problemes pels R18 de l’equip alemany.

Primer va ser Marc Gené, sortint-se de la pista a una de les chicanes de la llarga recta quasi de la mateixa manera que hores abans ho havia fet Dumas. El resultat, però, va ser una mica pitjor, danyant la suspensió davantera dreta de forma considerable i obligant-lo a arrossegar-se de nou cap al box amb la roda botant-li com una mala cosa. Aquest incident va acabar costant-li a Audi una foto final amb domini absolut: 1-2-3-4. Gené només va poder acabar en cinquena posició tot i els esforços per atrapart el Lola de l’equip Rebellion Racing de Nick Heidfeld i companyia.

Quasi al mateix temps, el Audi R18 e-tron quattro #2 pilotat per Allan McNish també patia un accident a les curves Porsche danyant el frontal. Tenint en compte que el R18 #2 tenia al Audi líder a cop de pedra, aquest toc ens va privar d’un final que de ben segur hagués estat força més entretingut. Una llàstima, sobretot per Dindo Capello ja que era la seva darrera cursa amb Audi.

Clar que per imatges impactants, la de Brian Vickens entrant al pitlane amb el Ferrari 458 Italia de l’equip AF Corse en flames. Parlant de l’equip italià, aquesta gent és mereix algo més que la victòria de classe a la sempre competida GTE Pro (que no és poc). Dimecres, Giancarlo Fisichella va destrossar completament el cotxe a les curves Porsche durant la primera sessió d’entrenaments lliures, obligant als mecànics a reconstruïr-lo completament de zero. Poca feina. Aconseguir guanyar la cursa després de tot aquest merder deu saber a glòria, i si no que li preguntin a Fisichella, qui ja ha dit que aquesta victòria és molt més important que qualsevol de les tres que va aconseguir quan era pilot de Formula 1.

Com ja vaig fer a la entrada de les 24 hores del Nürburgring, aquí va un petit recull d’enllaços del que va donar de si la cursa francesa.. Els aniré actualitzant si trobo altres cosetes interessants.

Article Motor.cat — Audi fa història ganyant les 24 hores de Le Mans amb el R18 e-tron quattro híbrid | Colla Verglas — Le Mans 2012: tres formes diferents de perdre una cursa

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s