Le Mans 2012: tres formes diferents de perdre una cursa (actualitzada)

A hores d’ara (les 21:42 a La Garriga capital), Audi domina les 24 hores de Le Mans amb un clar 1-2-3 després de que els dos Toyota s’hagin vist implicats en dos accidents, un d’ells força espectacular. Anthony Davidson ha sortit volant a la frenada de Mulsanne després de que un Ferrari 458 de l’equip AF Corse (crec) li tanqués la porta en plena frenada. El pitjor de tot és que el pilot de Ferrari ha confirmat que el va veure però que no va jutjar bé la velocitat a la que venia el TS030. Espero que li clavin una molt bona sanció, doncs els dos Toyota ens estaven donant una molt bona cursa, lluitant de tú a tú amb els Audi R18 e-tron quattro tot rodant segons i tercers per darrera del Audi #1 de Lotterer-Fassler-Treluyer.

Anthony Davidson ha estat traslladat a l’hospital per precaució, tot i que ha sortit del cotxe pel seu propi peu i només s’ha queixat de uns dolors a l’esquena. Vist com ha anat, la veritat és que em recorda molt a la castanya que l’any passat es va fotre Allan McNish amb l’Audi R18 TDI ultra a la baixada del revolt Dunlop. En aquell cas l’altre cotxe implicat també va ser un Ferrari, tot i que crec que el pilot escocés va tenir una mica més de culpa. En fi. Coses que passen i que et demostren que a una cursa com les 24 hores de Le Mans és tan important fer la pole com saber doblar i treure’t de sobre els cotxes lents que et vas trobant.

L’altre accident dels Toyota acabada de passar fa pocs minuts i encara no he vist cap video. Pel que sembla, quan s’ha représ la cursa després de reparar els desperfectes provocats per l’accident anterior, el Toyota #7 ha tingut un toc amb el Nissan DeltaWing que l’ha obligat a parar a box per reparar el toc. Anaven segons. Poc després encara han hagut de fer una parada adicional… així que ja veurem si acaben la cursa i si al final Audi aconsegueix copar tots els llocs del pódium. Pel que sembla, el Toyota #7 ha hagut d’abandonar. De resultes de l’accident, el DeltaWing s’ha vist obligat a abandonar i el Toyota TS030 s’ha tirat mitja vida al box, tot i que al final ha pogut tornar a pista en el lloc P24.

Audi tampoc s’ha salvat dels accidents. Romain Dumas (company de Marc Gené en l’Audi R18 TDI ultra #3, caca) ha tingut una sortida de pista d’alló més tonta a una de les chicanes de la recta de Hunaudiéres. El més espectacular de la sortida ha estat la forma en la que el pilot francés ha sortit del cotxe davant la impassivitat dels comissaris, i s’ha posat a desmuntar (qui diu desmuntar diu arrencar) el que quedava del frontal del R18. Una llàstima ja que estaven rodant a molt bon ritme (tot i que a una certa distància dels Audi i Toyota híbrids).

Ahir abans d’anar a dormir vaig programar una entrada per Motor.cat on parlava de la segona sessió de qualificació. Andre Lotterer va entrar a la història al aconseguir la primera pole de la història per un cotxe híbrid. Sé que a aquestes alçades aquesta entrada té el mateix interés que la darrera aventura sentimental de Kiko Rivera. És a dir, res. Però no estaria de més donar-li un cop d’ull encara que sigui pels dos videos que vaig adjuntar. El més espectacular, sense cap mena de dubte, va ser la “volta” onboard de Tom Kristensen en l’Audi R18 e-tron quattro #2 quan es feia de nit. La del Chevrolet Corvette C6 ZR1 de nit tampoc té desperdici.

En resum, Audi dominant amb un 1-2-3 quan portem 7 hores de cursa, el R18 #1 de Lotterer-Fassler-Treluyer primer, seguit del R18 #2 de Kristensen-McNish-Capello. Per darrera i en tercera posició va el R18 TDI ultra de Javis-Bonanomi-Rockenller. Ni rastre dels Toyota.

Foto: Rick Doyle/Getty Images via Autoblog

PS.- Aquí va un interessant article amb els pilots de les 24 hores de Le Mans que en algun moment o altre de la seva carrera esportiva han passat per la Formula 1. Val la pena donar-hi un cop d’ull.

Deixa un comentari