Queden tres dies per les 24 hores de Le Mans, hora de començar a calentar motors

Quan encara no m’he recuperat de tot el que van donar de sí les 24 hores del Nürburgring, aquest cap de setmana es disputa l’altra gran cursa de l’any: les 24 hores de Le Mans. Els alicients per la edició d’enguany no són pocs: Audi farà debutar el nou i revolucionari R18 e-tron quattro, Toyota substitueix a Peugeot com a alternativa als alemanys, presentant-se amb un no-menys-revolucionari TS030 Hybrid, Marc Gené sortirà en un Audi R18 TDI ultra com a pilot oficial d’Audi, Nissan correrà en un invent al que han batejat com a DeltaWing, diferent a tot el que coneixiem fins ara, etc. Abans de que comenci la cursa, i sense que serveixi de precedent (perquè habitualment penjo les coses sempre a posteriori), que tal si posem uns quants videos per anar fent ambient?

Comencem pel Nissan DeltaWing. Es tracta d’un projecte basat en la idea de dividir-ho tot per dos. Fàcil, oi? Gràcies a aquest disseny tan particular que té, el DeltaWing pesa la meitat que un LMP1 convencional, té la meitat de drag o resistència a l’aire, i pot calçar pneumàtics la meitat d’amples, amb el que el consum de combustible també es redueix a la meitat. Amb aquest plantejament tan bàsic, no és d’extranyar que als entrenaments lliures que es van disputar fa dos setmanes tothom estigués pendent del rendiment d’aquest prototip. A l’hora de la veritat, Mario Franchitti es va quedar a 22 segons de l’Audi més ràpid, el R18 e-tron quattro de McNish, Kristensen i Capello. Decepcionant? Pot ser, una mica.

L’altre gran focus d’atenció serà veure si els nous Toyota TS030 Hybrid seran capaços de plantar cara als tot-poderosos Audi. De moment, durant els entrenaments lliures Alex Wurz es va quedar a poc més d’un segon de l’Audi més ràpid, tot i que Allan McNish va afirmar que a les llargues rectes són pràcticament intocables. La batalla està servida. El que està clar és que tot i la retirada de Peugeot, les 24 hores de Le Mans seguiran sent tan emocionants com edicions anterior. O això esperem.

Autoblog ha publicat una galeria amb molt bones fotos del Toyota TS030 Hybrid. Amb aquest colors, sóc l’únic a qui li recorda una mica al Peugeot 908 HDi FAP?

No obstant, jo seguiré anant amb Audi, com he anat sempre. No només perquè és una opció segura (després de tot, 10 de les darreres 12 edicions se les han endut els d’Ingolstadt) sino perquè em motiva molt saber si el revolucionari Audi R18 e-tron quattro serà capaç d’aguantar tota la cursa. De moment, a les 6 hores d’Spa-Francorchamps el guanyador va ser el R18 TDI ultra convencional de Marc Gené i companyia, així que està per veure. També tinc molta curiositat per veure si el trio Kristensen-Capello-McNish serà capaç de seguir marcant el ritme davant la nova generació de pilots Audi. De moment, les dues darreres edicions de les 24 de Le Mans van ser per altres Audi.

Evidentment, l’altre motiu pel que aquest any serè més fanboy d’Audi que mai és perquè Marc Gené serà un dels pilots oficials de la unitat #3, un R18 TDI ultra. Després de veure’s al carrer després de l’adéu de Peugeot a principis d’any, la veritat és que m’alegro molt per ell. I vist el que ja ha aconseguit amb Peugeot i amb Audi (guanyant a Spa-Francorchamps), no m’extranyaria que acabés donant la campanada. Detall tècnic del dia: us heu fixat amb els nous retrovisors dels Audi R18? Després dels mastagots de Mike Rockefeller i Allan McNish l’any passat tota precaució és poca, deuen pensar.

Com cada any, si no us voleu perdre cap detall dels inscrits i dels pilots que pendran part a la cursa gala, no us podeu pedre la Spotters Guide d’Andy Blackmore. Per veure-ho en alta ressolució cliqueu directament a les imatges:

Via straßenversion he descobert un compte a Flickr en el que us podeu tirar hores i hores disfrutant amb les fotos que Dan Morgan va fer entre 1980 i 1997. Unes fotos impressionants, fetes quan això de les càmeres sense carret encara eren cosa del futur. Val la pena donar-hi un cop d’ull. Parlant de coses retro, que tal una volta amb Mika Hawthorn en un Jaguar D-Type de 1956?

Com que durant els propers dos o tres dies suposo que aniran sortint cosetes d’aquestes que tant ens agraden, ja intentaré anar-les penjant a mesura que vagin sortint. De totes maneres, la millor opció per anar obrint boca de cara a la cursa de dissabte (que començarà a les 15:00) es veient Truth in 24 II — Every second counts. Es absolutament BRUTAL. En serio. No us el podeu perdre.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s