Porsche 911 + Porsche 928 = Rinspeed 939 (R39)

Entre les mil-i-una coses que un es pot trobar per Tumblr, a vegades hi ha curiositats com la que us porto avui. Fa uns dies em vaig creuar amb una foto d’un Porsche 911 descapotable amb els fars posteriors del 928. La única referència que tenia al respecte era un misteriós “939” inscrit sota l’aleró. Després de descartar que es tractés d’un cotxe desenvolupat directament pel fabricant alemany, vaig descobrir que es tractava d’un tuning de gama alta que, sobre la base d’un 911 Cabrio, incorporava elements del 928.

El millor de tot, sense cap mena de dubte, és el nom: Rinspeed 939. Aquesta xifra és el resultat de sumar 28 (del 928) a 911. El cotxe serà horrible, però enginy sí que van tenir… com a mínim a l’hora de posar-li un nom. Posteriorment Porsche va adquirir la denominació 939 (tot i que a la pràctica no la va fer servir mai, com a mínim de manera oficial) forçant al preparador suís a rebatejar la seva creació com a R39.

L’objectiu de tot plegat, no obstant, anava molt més enllà de simplement barrejar dos conceptes tan aparentement distants com el 911 i el 928. L’any 1983, quan aquest invent va ser presentat al saló de Ginebra, Porsche només oferia el 930 Turbo en format coupé. En un intent per redressar aquesta situació, el que volia Rinspeed era oferir una versió descapotable del 930 Turbo. Clar que ja posats a liar-la, per què no canviar-li també la estètica? D’entrada, tota la part frontal, incloent els grups òptics, estava inspirada en el 928, un fet que també es repetia, tot i que sense gaire encert, a la part posterior.

Entre l’interminable llistat d’opcions que oferia Rinspeed hi havia la possibilitat de vestir el 939 en kevlar o fibra de carboni. En aquest sentit, el resultat de substituir elements metàl·lics per d’altres fets en materials lleugers es traduia en una rebaixa del pes entorn dels 400 kilos. Tenint en compte que mecànicament feia servir el mateix motor que el 930 Turbo, capaç de generar uns 300 CV de la època, el Rinspeed 939 podia accelerar de 0 a 100 km/h en menys de 5 segons i agafar els 275 km/h de velocitat màxima. Penseu que estem parlant de 1983…

Les llandes estaven signades per Gotti, tot i que les primeres versions de producció (de les poques que es debien produir, imagino) comptaven amb cobertes de plàstic molt al estil dels anys 80. Un fet curiós és que a la versió de producció s’hi va afegir una entrada d’aire de tipus NACA sobre l’aleta posterior, l’objectiu de la qual no era altre que facilitar la entrada de més aire al motor. Seguint la estètica horteril dels anys 80, l’interior no desmereix en absolut: els seients són de la marca König (tot i que també es podia optar per un joc de Recaro) i l’equip d’audio és un Clarion G80, el que per la època vindria a ser el que ara és un Bang & Olufsen.

Jo sincerament mai he entés que pot empènyer a algú a modificar un cotxe tan maco com un 911 original per convertir-lo en algo tan horrible com això. En fi.

Via 1000 SEL

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s