Vist al carrer: un Lamborghini “de pagès”

Aquest cap de setmana he estat passant un parell de dies pel Pirineu català, la Vall de Boí i a la Vall d’Aran, zones les dues últimes on no hi havia estat fins ara i que m’han encantat. De tornada, en una ruta que ens va portar pel Pont de Suert, la Pobla de Segur, Tremp i Ponts, no vaig poder evitar fer una petita parada ràpida quan al costat de la carretera vaig veure un Lamborghini. A diferència del Aventador LP700-4 que vaig trobar-me davant de l’Hotel Mandarin, al Passeig de Gràcia, el Lamborghini de Tremp bé es podria descriure com el Lamborghini “de pagès”.

Segurament no imposa tant com la darrera proposta de Sant’Aghata Bolognese, ni tampoc arriba als 700 CV que rendeix el seu potent V12, ni compta amb una aerodinàmica tan depurada, ni amb un monocasc realitzat en fibra de carboni. Tot i així, la veritat és que no deixa de ser un Lamborghini. La unitat en qüestió és un model Lamborghini 955 DT, i equipa un motor dièsel de sis cilindres, 6.0 litres de cilindrada i 95 CV de potència, una xifra que, pel que es veu, no està malament si tenim en compte que es tracta d’un tractor amb més de 32 anys a les seves espatlles. Per si us ho esteu preguntant, la velocitat màxima és de 30 km/h. Sense comentaris…

Per a qui no ho recordi o es pensi que li estic prenent el pèl, cal recordar que abans de que Ferruccio Lamborghini presentés el seu primer cotxe l’any 1963, portava més d’una dècada fent tractors sota la marca Lamborghini Trattori S.p.A. De fet, a la Lamborghini Supercar Celebration, un esdeveniment del que us vaig parlar la setmana passada, un dels inscrits que més va cridar l’atenció va ser precisament un trattori com el que em vaig trobar a Tremp.

Deixa un comentari