Video: Audi A1 Quattro, 256 CV i tracció integral per 49.000 euros

Ahir us vaig parlar del Abarth 695 Tributo Maserati, una enganyifa basada en el Abarth 500C esseesse amb un preu de 45.000 euros o, el que és el mateix, dos vegades el preu del cotxe en el que està basat. Tal com vaig comentar ahir, la única diferència entre els dos models radica en el motor — 160 CV pel 500C esseesse, 180 CV pel Tributo Maserati — i en uns acabats on domina el cuir Poltrona Frau i la pintura Pontevecchio burdeus. Res més. I tot i així, au: 20.000 euros de més perquè sí. Alegria. El que és més preocupant, de fet, no és que Abarth hagi decidit cobrar 45.000 euros per una proposta així. El més preocupant és que aquesta tendència sembla que s’està començant a popularitzar entre les marques de luxe, amb el Aston Martin Cygnet al capdavant.

En la mateixa franja de preu es mou l’Audi A1 Quattro, la versió més ràpida i prestacional del benjamí d’Ingolstadt, amb un preu que ronda els 49.000 euros (£41.020 al Regne Unit) i del que només es faran 333 unitats. D’entrada, doncs, tenim un cotxe exclusiu i car. Tots contents, no? Bé. Depèn. Aquí la principal diferència entre l’Audi A1 Quattro i l’Abarth 695 Tributo Maserati és que a la gama del fabricant alemany no hi ha cap proposta que s’apropi ni remotament a les prestacions que ofereix el super-utilitari alemany. D’entrada, el motor 2.0 TFSI rendeix 256 CV, una potència que s’envia a les quatre rodes gràcies a la màgia del sistema quattro i a un canvi S-Tronic de sis relacions. És, per així dir-ho, un Audi A3 en versió de butxaca.

El que ens porta a la pregunta clau: em compraria un Audi A1 Quattro si tinguès els diners? La resposta és no. Rotundament no. El principal problema de fons és el mateix: quin sentit té gastar-se quasi 50.000 euros en un cotxe tan petit si amb la mateixa quantitat de diners un pot adquirir un Porsche 996 GT3 Mk1, un BMW E46 M3 CSL o un Porsche Cayman S? De fet, la poca diferència que hi ha entre el Audi A1 Quattro i el S3 Sportback, dos cotxes eminentment iguals, fa que ni em plantegi aquesta qüestió.

Tal i com es pot veure en aquests dos videos, el nou Audi A1 Quattro promet emocions fortes. Més i tot, segurament, que les que oferirà el Abarth 695 Tributo Maserati. No obstant, i tot i comptar amb un plantejament molt millor resolt que el de la proposta italiana — en quant es pot considerar un model específic i únic en sí mateix –, al cap i a la fi acaba caient en els mateixos errors: un preu exageradament elevat (tot i que aquí segurament hi ha una justificació al darrera, essent com és la única variant del A1 — ara per ara — amb tracció quattro) i uns rivals de pes dintre i tot de la mateixa marca: Audi S3, TT-S, etc.

A vegades em pregunto si tots aquests fabricants es pensen que som tontos, arribant en molts casos a la conclusió que sí: que ho som… i molt. Si no, la veritat és que no s’explica que a hores d’ara ja m’hagi creuat amb un parell d’Aston Martin Cygnet pels carrers de Barcelona, o que Abarth s’hagi animat a repetir l’èxit del Tributo Ferrari amb una variant dedicada als veïns de Maserati. En fi, que hi ha gent per tot. No obstant, com diuen als anuncis de Mediamarkt: yo no soy tonto.

Via Carscoop

Un pensament sobre “Video: Audi A1 Quattro, 256 CV i tracció integral per 49.000 euros

  1. If some one needs to be updated with hottest technologies after
    that he must be visit this web page and be up to date
    all the time.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s