M’encanta quan el departament de marketing d’un fabricant d’automòbils vol ficar cullerada en el departament de competició, donant com a resultat productes totalment inverosímils. D’exemples al llarg dels anys en tenim molts, començant pel Volvo 850 familiar que va participar al BTCC a finals dels 90 o la Peugeot 806 que la filial belga del fabricant francés va aliniar a les 24 hores d’Spa Francorchamps de 1995.
El darrer exemple, tot i que sense arribar als extrems dels dos que acabo de citar, és el Honda CR-Z amb el que el fabricant japonés participarà al Super GT en la categoria petita — la GT300. Tenint en compte que el motor 1.5 que equipa de serie només rendeix 124 CV, és d’esperar que els responsables de Mugen hagin pensat en alguna cosa algo més prestacional per poder plantar cara no només a la competència nipona, sino també a totes les marques europees que hi participen amb vehicles sota especificacions GT3 — l’any passat, sense anar més lluny, el guanyador va ser un BMW Z4 GT3 com el que es va adjudicar les 24 hores de Barcelona.
Més ridícol encara és el cas del Toyota Prius, paradigma de l’ecologisme amb rodes. Aquest ha estat el model escollit pel fabricant japonés per plantar-li cara al CR-Z i companyia al campionat de GT japonés per excel·lència. Ja em direu vosaltres què té d’híbrid i d’ecològic un cotxe d’aquestes característiques. Clar que per alguna cosa s’ha de començar, no? Toyota el va presentar al saló de Tokyo amb tots els honors, i compta amb un motor Toyota RV8K com el que fan servir alguns equips de la categoria LMP1, la Formula Nippon i el Lexus SC430 GT500 de la categoria superior. Molt verd, tot plegat.
En el cas del CR-Z, la única cosa que tenim són aquests dibuixets tan macos i la confirmació oficial per part dels fabricant. En el cas del CR-Z GT300, el seu debut no s’espera fins a la tercera cursa de la temporada. La marca que sí ha fet els deures és Subaru, i això que el cotxe amb el que basaran la seva participació al Super GT japonés no porta ni dos dies entre nosaltres. Estic parlant del BRZ, aquell coupé idèntic al Toyota GT86 i al Scion FR-S que tant va agradar a Chris Harris. Les primeres imatges oficials de la versió GT300 es van mostrar al saló de Tokyo, i la veritat és que promet bastant.