L’altre dia, mentre navegava una estoneta per Tumblr, em vaig creuar amb aquesta curiosa fotografia. En ella podem veure el que sembla ser una Ford Transit normal i corrent, una de les mil-i-una furgos que es pasen el dia amunt i avall fent repartiments i entregues. Als laterals, de fet, es pot llegir Goodwood Estate – Repairs & Maintanance, que traduït al cristià, vindria a ser algo així com Propietat de Goodwood – Reparaciones i Manteniment. Res extraordinari, doncs.
No obstant, hi ha algo que falla, algo que ens diu que no estem davant d’una furgo qualsevol: les llantes. Tal i com s’aprecia a les imatges, es tracta de les mateixes rodes que també portava el Jaguar XJ220, el super-esportiu que a principis dels 90 va ser l’orgull nacional dels britànics. El fet és que la relació entre la Ford Transit i les llantes del XJ220 no és casual, ni molt menys: sota l’aparença (quasi) normal d’aquesta furgoneta, s’hi amaga un motor 3.5 V6 turbo-alimentat de 550 cavalls, desenvolupat per TWR partint de la base el mateix motor que feia servir el Metro 6R4. Estem parlant, en definitiva, d’una mula de proves amb la que els enginyers de Jaguar volien fiabilitzar al màxim el motor del XJ220.
Pilotat per Justin Law (aquí amb el Jaguar XJR8/9, des del minut 2:31), es va deixar veure pel Goodwood Festival of Speed marcant un registre de 63,15 segons a la pujada. Per que us feu una idea, el XJR8/9 del video anterior ho va fer en 44,4.
Desgraciadament, la informació sobre aquest trasto no abunda… ni a internet, així que qualsevol contribució adicional que pogueu fer serà certament agraïda.